Το άρθρο εξετάζει το αντικοινωνικό παρκάρισμα στην Αθήνα και τις επιπτώσεις του στην πόλη. Το πρόσφατο, σοκαριστικό περιστατικό με το πολυτελές SUV, το οποίο δεν είχε ασφαλιστεί με χειρόφρενο και κυλίστηκε ανεξέλεγκτα, προσέκρουσε στην πρόσοψη καταστήματος στο Κολωνάκι. Αυτό το γεγονός επανέφερε στην επιφάνεια ένα διαχρονικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Πολιτεία: το παράνομο και αντικοινωνικό παρκάρισμα σε δημόσιους χώρους, όπως ράμπες ΑμεΑ, θέσεις μονίμων κατοίκων και πεζοδρόμια. Το θέμα αυτό έχει τις ρίζες του πολλές δεκαετίες πίσω, με τις αρχές να προσπαθούν να επιλύσουν το πρόβλημα με διατάξεις και επιβολή προστίμων.
Ο ιδιοκτήτης του οχήματος είχε παρκάρει το SUV σε θέση μονίμου κατοίκου, ζητώντας από τον παρκαδόρο να το μεταφέρει σε νόμιμη θέση. Στην ανακοίνωση του καταστήματος επισημαίνεται ότι υπεύθυνος για την κατάσταση ήταν υπάλληλος παρκαδόρος που εργάζεται σε άλλο κατάστημα της περιοχής. Η ιστορία του παράνομου παρκάρισματος δεν είναι καινούργια, καθώς η Τροχαία Αττικής είχε εκδώσει εγκύκλιο ήδη από το 1998, αναφορικά με την υποχρέωση των παρκαδόρων των νυχτερινών κέντρων να οδηγούνται στο Αυτόφωρο για τις παραβάσεις τους. Αξιοσημείωτο είναι ότι το Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών επικύρωσε την αφαίρεση άδειας ενός κεντρικού πολυτελούς εστιατορίου το 2012 για παρόμοιες παραβάσεις.
Το αντικοινωνικό παρκάρισμα σε δημόσιους χώρους διακρίνεται σε δύο κατηγορίες. Η πρώτη αφορά τις βαριές παραβάσεις, όπου οι παρκαδόροι δημιουργούν ομάδες και κατάχρηση του δημόσιου χώρου αποκλείοντας περιοχές με κώνους και κορδέλες. Η δεύτερη κατηγορία περιλαμβάνει το παρκάρισμα για λογαριασμό εστιατορίων από τους ίδιους τους παρκαδόρους, που δεν είναι πάντα παράβαση, ωστόσο το παράνομο παρκάρισμα σε θέσεις όπως ράμπες ΑμεΑ και πεζοδρόμια, συνιστά σημαντικό πρόβλημα.
Η κατάσταση γίνεται πιο περίπλοκη με το καθεστώς εργασίας των παρκαδόρων, οι οποίοι συχνά εργάζονται ως εξωτερικοί συνεργάτες ή σε περιπτώσεις μαύρης εργασίας. Επιπλέον, πολλές φορές οι πελάτες πληρώνουν για τις υπηρεσίες τους χωρίς την έκδοση φορολογικών παραστατικών. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, κάθε νυχτερινό κέντρο οφείλει να διαθέτει χώρο στάθμευσης για τους πελάτες του. Ωστόσο, υπάρχουν καταστήματα που δηλώνουν διαφορετικό καθεστώς λειτουργίας από το πραγματικό.
Κάτοικοι περιοχών όπως αυτή του Λυκαβηττού περιγράφουν την παγιωμένη κατάσταση του παράνομου παρκάρισματος, όπου οι βαλέδες καταλαμβάνουν το σύνολο των πεζοδρομίων, αφήνοντας τις δημόσιες ράμπες και τις θέσεις μόνιμων κατοίκων χωρίς πρόσβαση. Το φαινόμενο αυτό επιδεινώνεται την ημέρα και νύχτα, με τις αρχές να προσπαθούν να επιβάλουν τον νόμο, όμως οι παραβάσεις συνεχίζονται. Η Δημοτική Αστυνομία και η Τροχαία εργάζονται μαζί για την αποκατάσταση της κατάστασης, αλλά οι παραβάσεις παραμένουν ένα σημαντικό ζήτημα για την Αθήνα.
Πηγή περιεχομένου: in.gr