«Το ερώτημα που θέτω είναι γιατί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία διαθέτει κονδύλια με αυστηρές προϋποθέσεις και σαφή χρονοδιαγράμματα, δεν αναρωτιέται, ύστερα από τόσα χρόνια, για ποιο λόγο το έργο αυτό δεν έχει υλοποιηθεί».
Ο υπουργός Οικονομικών της Κύπρου, Μάκης Κεραυνός, αύξησε σημαντικά το κλίμα αβεβαιότητας γύρω από το έργο Great Sea Interconnector (GSI). Συγκεκριμένα, σε συνέντευξή του στην Καθημερινή της Κύπρου, υπογράμμισε ότι η ηλεκτρική διασύνδεση δεν μπορεί να θεωρηθεί βιώσιμη με τις τρέχουσες προϋποθέσεις, επικαλούμενος δύο ανεξάρτητες μελέτες που έχει στη διάθεσή του.
Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τη συζήτηση γύρω από το καλώδιο, ο κ. Κεραυνός ανέφερε: «έχω ενώπιόν μου δύο μελέτες από ανεξάρτητους και σοβαρούς οργανισμούς, οι οποίες καταλήγουν στο ότι αυτό το έργο δεν είναι βιώσιμο, με τους συγκεκριμένους όρους».
Σε ερώτηση γιατί γίνεται συζήτηση ακόμη για το εάν το έργο είναι βιώσιμο ή όχι, ο υπουργός τόνισε πως «η συζήτηση γίνεται γιατί το έργο είναι πολύπλοκο με οικονομική, τεχνική και γεωπολιτική πτυχή. Θα ήθελα επίσης να σημειώσω και κάτι άλλο. Έχει από το 2010 που συζητείται αυτό το έργο και χαρακτηρίζεται ευρωπαϊκό, καθώς η Κομισιόν αποφάσισε να το χρηματοδοτήσει με 650 εκατομμύρια. Το ερώτημα που θέτω είναι γιατί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, που διαθέτει κονδύλια υπό αυστηρούς όρους και συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα, μετά από τόσα χρόνια δεν διερωτάται γιατί δεν έγινε αυτό το έργο;».
Αναφορικά με τις πληρωμές και τα 25 εκατ. ευρώ για τα οποία άναψε και το πράσινο φως το προηγούμενο διάστημα η ΡΑΕΚ, ο κ. Κεραυνός υπογράμμισε ότι «με τα σημερινά οικονομικά, τεχνικά και γεωπολιτικά δεδομένα που χαρακτηρίζουν το έργο, η πληρωμή του ποσού των 25 εκατ. δεν είναι μια απλή υπόθεση. Χρειάζεται πρώτα η διασφάλιση κάποιων σοβαρών παραμέτρων».