Ο Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα την επιβολή αμερικανικού ναυτικού αποκλεισμού στα στενά του Ορμούζ, έπειτα από την αποτυχία των διαπραγματεύσεων με το Ιράν στο Πακιστάν. Η εξέλιξη αυτή εγείρει αμφιβολίες σχετικά με την τήρηση της εκεχειρίας που ισχύει για δύο εβδομάδες.
Στην πλατφόρμα του, Truth Social, ο αμερικανός πρόεδρος δήλωσε ότι οι συνομιλίες προχώρησαν «καλά» και υπήρξε συμφωνία σε «περισσότερα σημεία». Ωστόσο, ανέφερε ότι η Τεχεράνη αρνήθηκε να συμβιβαστεί στο πυρηνικό ζήτημα και «σκόπιμα» δεν άνοιξε ξανά τα στενά του Ορμούζ, από όπου διέρχεται το 20% του παγκόσμιου αργού πετρελαίου.
«Με άμεση ισχύ, το Πολεμικό Ναυτικό των Ηνωμένων Πολιτειών, το Καλύτερο στον Κόσμο, θα αρχίσει τη διαδικασία του ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥ όλων των πλοίων που επιχειρούν να εισέλθουν ή να εξέλθουν από τα στενά του Ορμούζ», πρόσθεσε ο Τραμπ.
Ο πρόεδρος προειδοποίησε ότι «κάθε Ιρανός που θα ανοίξει πυρ εναντίον μας ή σε ειρηνικά πλοία, θα ΚΟΝΙΟΡΤΟΠΟΙΗΘΕΙ!», εννοώντας ότι θα εμπλακούν και «άλλες χώρες», χωρίς να τις κατονομάσει. Στη συνέχεια, διευκρίνισε ότι η Βρετανία και άλλες χώρες θα στείλουν ναρκαλιευτικά στα στενά.
Οι ιρανοί Φρουροί της Επανάστασης αντέτειναν ότι έχουν «πλήρως υπό έλεγχο» την κυκλοφορία στα στενά και απείλησαν να παγιδεύσουν τους εχθρούς τους. Ο πρόεδρος του ιρανικού κοινοβουλίου, Μοχαμάντ Μπαγέρ Γαλιμπάφ, χαρακτήρισε τις ΗΠΑ «ανίκανες» να κερδίσουν την εμπιστοσύνη του Ιράν.
![]()

