Από σήμερα, κάθε ασθενής που παίρνει εξιτήριο από δημόσιο νοσοκομείο, εκτός από τα παιδιατρικά και τα ογκολογικά, θα έχει τη δυνατότητα να αξιολογήσει τις υπηρεσίες του Εθνικού Συστήματος Υγείας εντός επτά ημερών. Οι πολίτες που αποχωρούν από το νοσοκομείο θα λαμβάνουν ένα SMS που περιλαμβάνει έναν σύνδεσμο. Ο σύνδεσμος αυτός οδηγεί σε μία εφαρμογή-ερωτηματολόγιο, όπου ο πολίτης μπορεί σε 3 λεπτά να επιλέξει συγκεκριμένες απαντήσεις σε ερωτήσεις που αφορούν την ποιότητα της νοσηλείας του.
«Δίνουμε φωνή στους χρήστες και μαθαίνουμε όσα βίωσαν στο νοσοκομείο, από την ύπαρξη χαρτιού τουαλέτας μέχρι τον χρόνο εξυπηρέτησης από το προσωπικό», δήλωσε ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, καλώντας τους πολίτες να συμμετάσχουν σε αυτή τη διαδικασία που είναι κρίσιμη για την αξιολόγηση της νοσηλείας, όχι μόνο ανά νοσοκομείο αλλά και ανά κλινική. Η μέτρηση της ικανοποίησης θα περιλαμβάνει στοιχεία όπως η προσβασιμότητα, η οργάνωση φροντίδας και η ποιότητα αλληλεπίδρασης με το προσωπικό.
Τα προσωπικά δεδομένα των ασθενών θα διασφαλιστούν μέσω του ΑΜΚΑ, και θα επιβεβαιώνεται ότι οι ασθενείς έχουν πράγματι νοσηλευτεί στο νοσοκομείο που αξιολογούν.
Ο στόχος είναι να καταγραφεί η ικανοποίηση όσων ασθενών έχουν νοσηλευθεί, με μια γενική αξιολόγηση σε κλίμακα από το 1 έως το 5, αποτυπώνοντας έτσι την εμπειρία τους πέρα από ειδικά δεδομένα. Όπως δήλωσε ο Α. Γεωργιάδης, «με αυτό τον τρόπο θα έχουμε αξιολογήσεις για τις υπηρεσίες που προσφέρει κάθε κλινική και τα στοιχεία θα δημοσιοποιούνται προκειμένου να γινόμαστε καλύτεροι». Το υπουργείο Υγείας αποβλέπει στην εφαρμογή αυτής της διαδικασίας αρχικά σε όλα τα νοσοκομεία, με προοπτική επέκτασης και σε άλλες υγειονομικές μονάδες.
Το έργο αυτό αποτελεί μέρος του συνολικού σχεδιασμού του υπουργείου Υγείας για την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας από τα νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ