Το 47% των εργαζομένων στην Ελλάδα αναζητά νέα εργασία με προτεραιότητα στις καλύτερες αμοιβές και συνθήκες. Ένας στους δύο εργαζόμενους στη χώρα μας είναι σε αναζήτηση νέας εργασίας, με κύριο κριτήριο τις υψηλότερες αμοιβές και τις βελτιωμένες συνθήκες εργασίας. Η έντονη κινητικότητα στην αγορά εργασίας προκύπτει όχι μόνο από την επιθυμία για καλύτερες αμοιβές αλλά και από την ανάγκη για ευέλικτα ωράρια και προοπτικές επαγγελματικής εξέλιξης. Σύμφωνα με έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, το 47% των εργαζομένων δηλώνει ότι αναζητά μια νέα θέση εργασίας, υποδεικνύοντας τη θετική επιρροή της οικονομικής ανάπτυξης στην κινητικότητα των επαγγελματιών.
Αναφορικά με την επαγγελματική δυσαρέσκεια, τα ποσοστά είναι επίσης ανησυχητικά, καθώς μόνο το 20,5% των ερωτηθέντων απάντησε ότι δεν ενδιαφέρεται για επαγγελματική μετακίνηση αυτή την περίοδο. Σημαντικό είναι ότι οι γυναίκες και οι νεότερες ηλικιακές ομάδες φαίνεται να είναι πιο δραστήριες στην αναζήτηση νέων ευκαιριών, υποδεικνύοντας μία διαφοροποίηση στο επαγγελματικό τοπίο. Επιπλέον, το 56% των συμμετεχόντων ανέφερε ότι βρήκε νέα εργασία εντός τριών μηνών.
Σχετικά με τα επαγγελματικά πεδία που ενδιαφέρουν τους εργαζομένους, το 46% εστιάζει σε θέσεις γραφείου, το 22% στον τομέα του Ανθρώπινου Δυναμικού και το 19% στις Πωλήσεις. Όσον αφορά τους λόγους που ωθούν τους εργαζομένους να αλλάξουν εργασία, οι κύριοι παράγοντες είναι οι καλύτερες οικονομικές προτάσεις (66%) και η εργασιακή πίεση (56%).
Αντίθετα, οι παράγοντες που κρατούν τους εργαζόμενους σε έναν οργανισμό περιλαμβάνουν το ανταγωνιστικό πακέτο αποδοχών (60%) και την εργασιακή ασφάλεια (56%). Η έρευνα αναδεικνύει τη σημασία των ποιοτικών χαρακτηριστικών του εργασιακού περιβάλλοντος, όπως η αξιοκρατία και η καλή επικοινωνία με τη διοίκηση, που ενισχύουν την εργασιακή δέσμευση και ευημερία.
Οι ψηφιακές πλατφόρμες παραμένουν το κύριο μέσο αναζήτησης για τους υποψήφιους, με το LinkedIn να προηγείται, ακολουθούμενο από εταιρικές ιστοσελίδες καριέρας και job boards. Σημαντική είναι η διατήρηση του ανεπίσημου δικτύου επαφών και των συστάσεων, που δείχνουν την αξία της προσωπικής επαφής στην ελληνική αγορά.
Πηγή περιεχομένου: in.gr