Η Barbie είναι το θύμα του εμπορικού πολέμου ΗΠΑ-Κίνας, με την Mattel να ανακοινώνει αυξήσεις τιμών και μείωση εισαγωγών. Η εμβληματική κούκλα Barbie βρίσκεται στη δίνη του εμπορικού πολέμου μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, επαληθεύοντας τις ανησυχίες που είχαν διατυπωθεί. Η Mattel, η πολυεθνική εταιρεία που κατασκευάζει τις Barbie, ανακοίνωσε την πρόθεση να αυξήσει τις τιμές ορισμένων προϊόντων στις Ηνωμένες Πολιτείες, ως αντίκτυπο στους δασμούς που έχει επιβάλει η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ. Οι ΗΠΑ αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ήμισυ των παγκόσμιων πωλήσεων της Mattel και η εταιρεία εισάγει περίπου το 20% των προϊόντων της από την Κίνα.
Σύμφωνα με τη δήλωση της Mattel, η εταιρεία σχεδιάζει να μειώσει τις εισαγωγές της από την Κίνα κάτω από το 15% έως το 2026. Στο ασταθές μακροοικονομικό περιβάλλον και με την αβεβαιότητα στις τιμές, οι προοπτικές για τις καταναλωτικές δαπάνες και τις πωλήσεις της Mattel για το υπόλοιπο του έτους, και ιδίως για την εορταστική περίοδο, παραμένουν αβέβαιες. Η εταιρεία αποφάσισε να αποσύρει τους ετήσιους οικονομικούς στόχους της, οι οποίοι προέβλεπαν αύξηση των καθαρών εσόδων κατά 2%-3% για το 2025.
Η Mattel παράγει περίπου το 40% των παιχνιδιών της στην Κίνα, η οποία τώρα αντιμετωπίζει δασμούς ύψους 145% από την κυβέρνηση Τραμπ. Ο διευθύνων σύμβουλος της Mattel, Ynon Kreiz, δήλωσε σε πρόσφατες δηλώσεις του ότι οι δασμοί έχουν προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στην αγορά παιχνιδιών. «Πολλές εταιρείες έχουν σταματήσει την παραγωγή και τις αποστολές τους προς τις ΗΠΑ λόγω των δασμών», ανέφερε.
Μια έρευνα που διεξήχθη πρόσφατα σε 400 αμερικανικές εταιρείες παιχνιδιών έδειξε ότι σχεδόν οι μισές από αυτές εκφράζουν φόβους ότι οι δασμοί του Τραμπ θα μπορούσαν να τις οδηγήσουν σε κλείσιμο.
Για να απαντήσει στις νέες συνθήκες, η Mattel έχει προχωρήσει σε αλλαγές στην αλυσίδα εφοδιασμού της, αυξάνοντας την παραγωγή παιχνιδιών όπως το Uno στην Ινδία και μεταφέροντας περισσότερα προϊόντα από την Κίνα σε διεθνείς πελάτες. Αναμένονται περίπου 270 εκατομμύρια δολάρια σε πρόσθετα έξοδα φέτος λόγω των δασμών, αλλά η Mattel παραμένει αισιόδοξη ότι θα μπορέσει να αντισταθμίσει αυτά τα έξοδα.
Στο μεταξύ, ο Ντόναλντ Τραμπ επιχείρησε να καθησυχάσει τις ανησυχίες για τις επιπτώσεις στους καταναλωτές, υποστηρίζοντας ότι τα παιδιά δεν χρειάζεται να έχουν υπερβολικά πολλά παιχνίδια και προτείνοντας ότι μπορούν να είναι ευτυχισμένα και με λιγότερες κούκλες.
Πηγή περιεχομένου: in.gr