Ανακαλύψτε πώς οι Έλληνες καταναλωτές χάνουν χρήματα λόγω διαδικτυακών απάτων κατά τη διάρκεια της Black Friday. Καθώς πλησιάζει η περίοδος της Black Friday, μια νέα έρευνα που διενεργήθηκε από τη Revolut και την εταιρεία Dynata αποκαλύπτει ότι οι Έλληνες προσεγγίζουν τις αγορές με περισσότερο ενθουσιασμό παρά αυτοπεποίθηση, κάτι που έχει οικονομικό κόστος. Με τις διαδικτυακές απάτες και τους ψεύτικους ιστότοπους να αυξάνονται, μόνο το 8% των Ελλήνων αισθάνεται αυτοπεποίθηση στην ικανότητά τους να εντοπίζουν τέτοιες απάτες. Το 18% των Ελλήνων έχει πέσει θύμα απάτης και έχει χάσει χρήματα, με το 61% να ανησυχεί ότι μπορεί να συμβεί το ίδιο και σε αυτούς. Από αυτούς που έχουν θυματοποιηθεί, το 10% έχει χάσει πάνω από 1.000 ευρώ κατά τη διάρκεια των προσφορών της Black Friday.
Η έρευνα, που διεξήχθη σε 1.000 άτομα σε όλη την Ελλάδα, αποκαλύπτει ότι οι παλαιότερες γενιές εμφανίζουν μεγαλύτερη έλλειψη αυτοπεποίθησης, με το 51% των ατόμων ηλικίας 45-54 ετών και το 43% των ατόμων ηλικίας 55-64 ετών να δηλώνουν αβεβαιότητα στην ικανότητά τους να εντοπίζουν τις διαδικτυακές απάτες. Αντίθετα, οι νέοι της Gen Z, παρά την αυτοπεποίθησή τους, δείχνουν επίσης αδυναμία στην αποφυγή τέτοιων κινδύνων, με μόλις το 14% να αισθάνεται πολύ σίγουρο για την ικανότητά του.
Η αυτοπεποίθηση δεν εξασφαλίζει πάντα προστασία. Σύμφωνα με τον Woody Malouf, επικεφαλής του τμήματος Οικονομικού Εγκλήματος της Revolut, οι Έλληνες γίνονται όλο και πιο ευαισθητοποιημένοι στα ζητήματα απάτης, αλλά η αυτοπεποίθησή τους παραμένει χαμηλή. Καθώς οι διαδικτυακές αγορές μεταφέρονται σε κοινωνικά δίκτυα, οι απατεώνες εξελίσσονται, καθιστώντας την προσοχή απαραίτητη. Οι καταναλωτές είναι πιο προσεκτικοί, με το 65% να προτιμά να ψωνίζει μόνο από αξιόπιστους ιστότοπους και το 41% να αποφεύγει συνδέσμους από email ή διαφημίσεις στα social media.
Η έκθεση υπογραμμίζει επίσης ότι οι Gen Z τείνουν να προτιμούν διαφημίσεις στα social media, με το 30% να τις επιλέγει, σε αντίθεση με τις παλαιότερες γενιές που προτιμούν τους ιστότοπους λιανικής. Παρά την αυξανόμενη προσοχή, παραμένει ένα χάσμα μεταξύ προσοχής και ασφάλειας, με τις απάτες να γίνονται ολοένα και πιο πολύπλοκες.
Για να διατηρήσετε την ασφάλειά σας κατά τη διάρκεια της Black Friday, είναι σημαντικό να ελέγχετε προσεκτικά τη διεύθυνση URL των ιστότοπων, να αναζητάτε κριτικές από άλλους πελάτες και να προσέχετε τις τιμές που φαίνονται πολύ καλές για να είναι αληθινές.
Πηγή περιεχομένου: in.gr
![]()
