Διακοπές με ταπεράκι και σούπερ μάρκετ: Ο αντίκτυπος της ακρίβειας και του Airbnb στην εστίαση

Διακοπές με ταπεράκι και σούπερ μάρκετ: Ο αντίκτυπος της ακρίβειας και του Airbnb στην εστίαση

Η εστίαση πλήττεται από τις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες, με την ακρίβεια και την ανάπτυξη του Airbnb να παίζουν καθοριστικό ρόλο. Αν και βρισκόμαστε στην κορύφωση της τουριστικής περιόδου, η εστίαση δεν φαίνεται να εκμεταλλεύεται πλήρως αυτήν την ευκαιρία. Η μείωση του τζίρου σε εστιατόρια και καφέ αγγίζει το -7,6% το πρώτο τρίμηνο του 2025, συγκριτικά με πέρυσι, προκαλώντας απώλειες άνω των 152 εκατομμυρίων ευρώ. Αυτή η τάση αντικατοπτρίζει μια ευρύτερη πραγματικότητα όπου η ακρίβεια αναγκάζει τους Έλληνες καταναλωτές να αναζητούν φθηνότερες εναλλακτικές, προτιμώντας την κατ’ οίκον διασκέδαση και τα ημι-έτοιμα γεύματα.

Η εντυπωσιακή αύξηση των Airbnb έχει αναδείξει έναν νέο τύπο τουρίστα που, αντί να επισκέπτεται καθημερινά εστιατόρια, προτιμά να προμηθεύεται τρόφιμα από σούπερ μάρκετ και να μαγειρεύει εντός των ενοικιαζόμενων καταλυμάτων. Σύμφωνα με τον Ιωάννη Δαβερώνη, πρόεδρο της Ένωσης Εστιατορίων και Συναφών Αττικής, οι αυξημένες τιμές πρώτων υλών και λειτουργικών εξόδων περιορίζουν την δυνατότητα των εστιατορίων να προσφέρουν ανταγωνιστικές τιμές. Η κατάσταση είναι διφορούμενη, καθώς ενώ οι τουρίστες απολαμβάνουν τον προορισμό, η εστίαση καταγράφει σημαντική πτώση στην κατανάλωση.

Επιπλέον, τα στοιχεία δείχνουν ότι η πλειονότητα των επιχειρήσεων εστίασης επηρεάζεται από τις πρόσφατες αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες, καθιστώντας τον τομέα αυτόν προσαρμοστικό και ταυτόχρονα ευάλωτο. Αν και υπάρχουν θετικά σημάδια σε τουριστικές περιοχές, η γενική εικόνα υποδηλώνει μια αγορά σε μετάβαση, με τις επιχειρήσεις να προσπαθούν να προσαρμοστούν στην νέα πραγματικότητα.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play