Αναπτυξιακές τάσεις στον ελληνικό ξενοδοχειακό κλάδο με ενίσχυση από διεθνείς αλυσίδες. Μέσα σε επτά χρόνια, από το 2018 έως το 2025, ο ελληνικός ξενοδοχειακός τομέας έχει υποστεί ριζικές αλλαγές, καθώς οι διεθνείς αλυσίδες έχουν διεισδύσει στην αγορά και έχουν ενισχύσει σημαντικά την παρουσία τους στη χώρα. Τον Οκτώβριο του 2025, 41 διεθνείς αλυσίδες λειτουργούν 399 μονάδες διαμονής στην Ελλάδα, καλύπτοντας το 3,94% του συνόλου των ξενοδοχείων και καταλυμάτων. Αυτός ο αριθμός αντιστοιχεί σε 37.298 δωμάτια, που αποτελεί το 8,33% του συνόλου. Η δυναμική αυτή συνιστά μια εντυπωσιακή εξέλιξη συγκριτικά με το 2018, όταν μόλις 89 ξενοδοχεία ανήκαν σε διεθνείς αλυσίδες, προσφέροντας 14.869 δωμάτια.
Η Ελλάδα εμφανίζεται πλέον ως ελκυστικός προορισμός για τις διεθνείς αλυσίδες, που σχεδιάζουν περαιτέρω επέκταση. Αυτή η εξέλιξη συνδράμει στην αύξηση της αποδοτικότητας των Ελλήνων ξενοδόχων, οι οποίοι επιθυμούν να εντάξουν τα ακίνητά τους σε διεθνείς αλυσίδες. Ο David Kelly της Hilton επισημαίνει ότι τα 235 εκατομμύρια μέλη του Hilton Honors καλύπτουν το 67% της πληρότητας των ξενοδοχείων του ομίλου.
Σύμφωνα με την GBR Consulting, το 8% των ξενοδοχείων στην Ελλάδα ανήκει σε κάποια επώνυμη αλυσίδα. Οι εθνικές αλυσίδες αριθμούν 59, προσφέροντας 351 μονάδες και 48.969 δωμάτια, ενώ οι τοπικές αλυσίδες ανέρχονται σε 64, με 296 μονάδες και 29.948 δωμάτια. Στην κατηγορία των 5 αστέρων, το 19% ανήκει σε διεθνείς αλυσίδες, ενώ στις κατηγορίες 1-3 αστέρων η αγορά παραμένει σχεδόν πλήρως ανεξάρτητη.
Πηγή περιεχομένου: in.gr
![]()
