Διεθνής έρευνα ΟΟΣΑ για τους έφηβους μαθητές: Ποιες είναι οι επαγγελματικές τους προσδοκίες; Απαντήσεις από την Ελλάδα

Διεθνής έρευνα ΟΟΣΑ για τους έφηβους μαθητές: Ποιες είναι οι επαγγελματικές τους προσδοκίες; Απαντήσεις από την Ελλάδα

Η έρευνα του ΟΟΣΑ αποκαλύπτει τις επαγγελματικές προσδοκίες εφήβων στην Ελλάδα και διεθνώς. Η πρόσφατη έκθεση του ΟΟΣΑ, με τίτλο *The State Of Global Teenage Career Preparation*, καταδεικνύει την αυξανόμενη ανησυχία των μαθητών για τα επαγγελματικά τους σχέδια σε παγκόσμιο επίπεδο. Ο αριθμός των μαθητών που αισθάνονται αβεβαιότητα σχετικά με το μέλλον τους αυξάνεται ραγδαία, με την έρευνα να επικεντρώνεται στην ετοιμότητα των εφήβων για την επαγγελματική τους σταδιοδρομία, βασιζόμενη σε δεδομένα από 81 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας.

Αν και οι εργασιακοί ρόλοι εξελίσσονται, οι έφηβοι παραμένουν προσκολλημένοι σε παραδοσιακές επαγγελματικές επιλογές, οι οποίες δεν ανταποκρίνονται αναγκαία στις ανάγκες της αγοράς. Παγκοσμίως, το 39% των μαθητών ηλικίας 15 ετών δεν έχει σαφείς επαγγελματικές προσδοκίες, με περισσότερους από δύο στους δέκα να προσδοκούν να απασχοληθούν σε θέσεις που απαιτούν πτυχίο πανεπιστημίου χωρίς να σκοπεύουν να ολοκληρώσουν την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Σύμφωνα με την έρευνα του ΟΟΣΑ, η πρόσβαση στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση συνδέεται άμεσα με το κοινωνικό υπόβαθρο, με αυτό να αποτελεί ισχυρότερο παράγοντα σε σχέση με τις ακαδημαϊκές ικανότητες των μαθητών. Στην Ελλάδα, οι μαθητές δείχνουν συγκριτικά πιο ρεαλιστική αντίληψη για το επαγγελματικό τους μέλλον, καθώς το ποσοστό των αβέβαιων μαθητών είναι χαμηλότερο από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ.

Αξιοσημείωτο είναι ότι οι έφηβες στην Ελλάδα τείνουν να επιλέγουν επαγγέλματα στον τομέα των ανθρωπιστικών επιστημών, ενώ οι έφηβοι προτιμούν τεχνικές και επιστημονικές κατευθύνσεις. Πάνω από το 50% των μαθητών έχουν συμμετάσχει σε εκπαιδευτικές επισκέψεις σε χώρους εργασίας, καταδεικνύοντας τη σημασία της πρακτικής εμπειρίας.

Παρά τις θετικές προοπτικές, πάνω από έξι στους δέκα μαθητές στην Ελλάδα εκφράζουν την πεποίθηση ότι το σχολείο δεν τους έχει προετοιμάσει κατάλληλα για την ενηλικίωσή τους, γεγονός που επισημαίνει την ανάγκη για μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play