Επιχειρηματικότητα με αδύναμα θεμέλια: Το 75% των νέων επιχειρήσεων προέρχεται από ανάγκη

Επιχειρηματικότητα με αδύναμα θεμέλια: Το 75% των νέων επιχειρήσεων προέρχεται από ανάγκη

Η ελληνική επιχειρηματικότητα ανθεί σε αριθμούς, αλλά η ποιότητά της επιδεινώνεται, καθώς οι περισσότεροι ξεκινούν λόγω ανάγκης. Η ελληνική επιχειρηματικότητα καταγράφει σημαντική αύξηση, παρά τις αρνητικές επιδόσεις στους μισθούς και τη φτώχεια. Σύμφωνα με την Eurostat, ο δείκτης δημιουργίας επιχειρήσεων στην Ελλάδα στο β’ τρίμηνο του 2025 ανήλθε σε 134,7, αποτελώντας τον υψηλότερο στην Ε.Ε. Παρά το γεγονός ότι οι μισθοί μειώνονται και η αγοραστική δύναμη υποχωρεί, ο αριθμός των νέων επιχειρήσεων αυξάνεται, με τις ατομικές επιχειρήσεις να καταλαμβάνουν πάνω από το 45% των νέων καταχωρήσεων.

Ειδικότερα, η έρευνα του Διεθνούς Παρατηρητηρίου Επιχειρηματικότητας (GEM) αναδεικνύει ότι το 75% των ατόμων που ανοίγουν επιχείρηση το κάνουν για να καλύψουν τις βασικές τους ανάγκες. Οι αναλογίες δείχνουν πως η επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα συχνά συνδέεται με αναγκαστικά μέτρα, καθώς οι ευκαιρίες στην αγορά εργασίας παραμένουν περιορισμένες.

Επιπλέον, το θετικό επιχειρηματικό ισοζύγιο καταδεικνύει ότι από την αρχή της χρονιάς έχουν ανοίξει πάνω από 50.000 νέες επιχειρήσεις, ενώ έκλεισαν περίπου 15.200. Παρ’ όλα αυτά, το 65% των ενεργών επιχειρήσεων στη χώρα είναι ατομικές, με την κατάσταση να παραμένει ανησυχητική, καθώς οι περισσότερες νέες επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται σε τομείς χαμηλής προστιθέμενης αξίας.

Αυτή η εικόνα καταδεικνύει την ανάγκη για μια επανεξέταση της στρατηγικής ανάπτυξης και υπογραμμίζει την πρόκληση που αντιμετωπίζει η ελληνική οικονομία, όπου η ποιότητα των επιχειρηματικών προσπαθειών φέρνει στο προσκήνιο τις ανησυχίες για τη βιωσιμότητα και τη μακροχρόνια επιτυχία τους.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play