Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία το 2023 είδε τις ΗΠΑ να ξεχωρίζουν ως η κύρια αγορά, συμβάλλοντας σημαντικά στην προστιθέμενη αξία. Η αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατέγραψε το 2023 σημαντική αύξηση στην εγχώρια προστιθέμενη αξία, φτάνοντας τα 91,6 δισεκατομμύρια ευρώ από καταναλωτές εκτός ΕΕ. Αυτή η ονομαστική αύξηση 74% σε σύγκριση με το 2010 και 7% σε σχέση με το 2022 επιβεβαιώνει τη δυναμική του κλάδου. Οι Ηνωμένες Πολιτείες αναδείχθηκαν ως ο μεγαλύτερος καταναλωτής προϊόντων της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, καταλαμβάνοντας το 20% της συνολικής εγχώριας προστιθέμενης αξίας.
Η Κίνα, αν και αρχικά αύξησε τη συμμετοχή της στην ευρωπαϊκή αγορά από 9% το 2010 σε 20% το 2021, επανήλθε στο 16% το 2023, κατατάσσοντας τη χώρα αυτή ως τον δεύτερο μεγαλύτερο καταναλωτή. Η Βρετανία ακολούθησε, προσφέροντας το 15% της εγχώριας προστιθέμενης αξίας της ΕΕ. Ανάμεσα στα 2010 και 2023, η κινεζική αγορά παρουσίασε τη μεγαλύτερη αύξηση στην προστιθέμενη αξία, με άλμα από 4,8 δισεκατομμύρια ευρώ σε 14,8 δισεκατομμύρια ευρώ (+211%).
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, η προστιθέμενη αξία των αυτοκινητοβιομηχανιών εκτός ΕΕ το 2023 έφτασε τα 34,4 δισεκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 130% από το 2010. Οι κυριότερες χώρες προέλευσης των αυτοκινητοβιομηχανιών που συνεισέφεραν στην εγχώρια αξία είναι η Ιαπωνία (14%), η Βρετανία και η Κίνα (12%).
Καθώς η βιομηχανία προσαρμόζεται σε νέες αγορές, οι μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφηκαν στην αυτοκινητοβιομηχανία της Βόρειας Μακεδονίας (+5,322%), της Σερβίας (+713%) και του Μεξικού (+567%). Αντίθετα, η Ρωσία παρουσίασε τη μεγαλύτερη πτώση.
Πηγή περιεχομένου: in.gr