Ο εξωδικαστικός μηχανισμός αναβαθμίζεται, καθιστώντας τη διαδικασία ρύθμισης χρεών πιο προσιτή και αποτελεσματική. Ο εξωδικαστικός μηχανισμός γίνεται πιο προσιτός και εύχρηστος για τα ελληνικά νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις, χάρη στις πρόσφατες αναβαθμίσεις της διαδικασίας ρύθμισης χρεών μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Οι ρυθμίσεις που συνάπτονται μέσω του εξωδικαστικού εμφανίζονται αυτομάτως και ο οφειλέτης ενημερώνεται άμεσα στο myAADE. Ο αλγόριθμος του νέου εξωδικαστικού παρέχει πραγματικές λύσεις, με δυνατότητα έως και 420 δόσεων ή κουρέματος μέχρι 90% για συνολικά χρέη άνω των 15 δισεκατομμυρίων ευρώ. Τον Οκτώβριο, καταγράφηκε νέο ρεκόρ επιτυχών ρυθμίσεων, με 2.440 ρυθμίσεις σε ένα μήνα για χρέη άνω των 600 εκατομμυρίων ευρώ. Πλέον, 8 στις 10 ρυθμίσεις που παράγει η πλατφόρμα γίνονται άμεσα δεκτές από τράπεζες και funds.
Ωστόσο, παρά τις βελτιώσεις, η αξιοποίηση της πλατφόρμας παραμένει πρόκληση για πολλούς μη ειδικούς χρήστες, με αρκετούς να αναγκάζονται να ζητήσουν βοήθεια από γραφεία συμβούλων. Αρκετοί από τους οφειλέτες χάνουν την παρακολούθηση των πληρωμών, με αποτέλεσμα να αναβιώνουν οι οφειλές τους. Με τις τελευταίες αναβαθμίσεις από την ΑΑΔΕ, η διαδικασία απλοποιείται σημαντικά. Η νέα προσέγγιση περιλαμβάνει ψηφιακές διαδικασίες που διευκολύνουν την πρόσβαση και την παρακολούθηση των ρυθμίσεων από τους οφειλέτες.
Από τις 9 Οκτωβρίου 2025, οι ρυθμίσεις φορολογικών οφειλών που συνάπτονται μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού θα εμφανίζονται αυτομάτως στο myAADE, και η πληρωμή θα γίνεται με την ίδια Ταυτότητα Ρυθμισμένης Οφειλής σε όλη τη διάρκεια της ρύθμισης. Για τις διμερείς ρυθμίσεις με το Δημόσιο, η ενεργοποίηση της ρύθμισης γίνεται μετά την πληρωμή της πρώτης δόσης, ενώ στις πολυμερείς ρυθμίσεις ακολουθεί αμέσως μετά την ολοκλήρωση της αίτησης.
Η διαδικασία διάσωσης των οφειλετών μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού συνοψίζεται σε πέντε βασικά βήματα: 1. Έλεγχος περιουσίας και δικαιώματος κουρέματος, 2. Ψηφιακή δήλωση και ενημέρωση, 3. Προσωπική επικοινωνία, 4. Ολοκλήρωση της ρύθμισης, και 5. Πληρωμή δόσεων μέσω e-Banking ή τραπεζικών καταστημάτων.
Με αυτές τις νέες διαδικασίες, η διαδικασία ρύθμισης γίνεται πλήρως ψηφιακή, απλή, γρήγορη και διαφανής. Η κοινωνική μέριμνα επισημαίνει την ανάγκη για προτεραιότητα σε ευάλωτα νοικοκυριά και άτομα με αναπηρίες, με ρυθμίσεις που εφαρμόζονται υποχρεωτικά από τους πιστωτές.
Πηγή περιεχομένου: in.gr
![]()
