Γιατί καταρρέει η καταναλωτική εμπιστοσύνη; Επιδεινώνεται η οικονομική κατάσταση για 7 στα 10 νοικοκυριά

Γιατί καταρρέει η καταναλωτική εμπιστοσύνη; Επιδεινώνεται η οικονομική κατάσταση για 7 στα 10 νοικοκυριά

Αναλύσεις για την επιδείνωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης και την οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα. Ζοφερό είναι το φθινόπωρο για τα ελληνικά νοικοκυριά, καθώς το 65% των πολιτών αναφέρει ότι τα οικονομικά τους επιδεινώθηκαν τους τελευταίους μήνες, από ελαφρώς έως αισθητά. Οι Έλληνες καταναλωτές είναι οι πιο απαισιόδοξοι στην Ευρώπη, γεγονός που αντικατοπτρίζει μια παγιωμένη κατάσταση. Η τελευταία έρευνα του ΙΟΒΕ επιβεβαιώνει ότι η καταναλωτική εμπιστοσύνη συνεχώς υποχωρεί, ενώ παράλληλα η απαισιοδοξία των νοικοκυριών αυξάνεται, κυρίως όσον αφορά την οικονομική κατάσταση της χώρας και την προσωπική τους ευημερία.

Αξιοσημείωτο είναι ότι το 70% των καταναλωτών αναμένουν περαιτέρω επιδείνωση της οικονομίας τους επόμενους 12 μήνες, ποσοστό που έχει αυξηθεί από 64% τον Σεπτέμβριο. Ενδεικτικά, το 58% των νοικοκυριών αναμένει επιδείνωση στα οικονομικά τους, με μόλις το 6% να προσδοκά βελτίωση. Η συνδυασμένη επίδραση της οικονομικής κόπωσης και της αβεβαιότητας εντείνει την απαισιοδοξία, σε μια περίοδο συνεχών πληθωριστικών πιέσεων από το καλοκαίρι του 2021. Παρά την επιβράδυνση του πληθωρισμού τον Οκτώβριο στο 1,7%, οι συνέπειες των ανατιμήσεων παραμένουν σοβαρές για τα νοικοκυριά.

Η έκθεση του ΙΟΒΕ αναφέρει ότι, παρά την προσωρινή ισορροπία στο παγκόσμιο εμπόριο, οι αναγκαίες διευθετήσεις σχετικά με την επιβολή δασμών δεν έχουν γίνει, επηρεάζοντας αρνητικά τη βιομηχανία της χώρας. Παρά τις προβλέψεις για πιθανή βελτίωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης το 2026, η αβεβαιότητα παραμένει κυρίαρχη στην οικονομική ζωή.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play