Αναλυτική κάλυψη των κινητοποιήσεων κατά τη διάρκεια της Black Friday, που συνδέονται με τα δικαιώματα των εργαζομένων στο εμπόριο. Η Black Friday στην Ελλάδα, παρά τις επιπτώσεις της κακοκαιρίας Αdel, παραμένει ένα σημαντικό σημείο αναφοράς για τον τομέα του λιανεμπορίου. Η ελληνική εκδοχή της εκδήλωσης έχει εξελιχθεί σε Black Week και Black Month, με διαφημιστικές καμπάνιες για προσφορές να ξεκινούν από τις αρχές Νοεμβρίου. Το τριήμερο της Black Friday, εφόσον τα καταστήματα παραμείνουν ανοιχτά την Κυριακή, σηματοδοτεί την έναρξη της εορταστικής περιόδου. Οι καταναλωτές έχουν την ευκαιρία να βρουν προϊόντα σε προσιτές τιμές, αλλά καλούνται να είναι προσεκτικοί ώστε να αποφύγουν τις παραπλανητικές προσφορές και τις παγίδες των παρορμητικών αγορών. Για το λιανεμπόριο, αποτελεί μια ευκαιρία να ανακάμψει οικονομικά, ειδικά μετά από ένα δύσκολο εννεάμηνο.
Στο πλαίσιο αυτό, η ανακοίνωση ότι τα καταστήματα θα παραμείνουν ανοιχτά για τέσσερις Κυριακές έως το τέλος του χρόνου, προσθέτει περαιτέρω πίεση στους εργαζόμενους. Οι συνθήκες εργασίας γίνονται ολοένα και πιο απαιτητικές, με την ανάγκη για απεργιακές κινητοποιήσεις να εντείνεται. Οι εργαζόμενοι σε μεγάλες αλυσίδες πολυκαταστημάτων και στις μεγαλύτερες πλατφόρμες διανομής έτοιμου φαγητού αναμένεται να συμμετάσχουν σε στάσεις εργασίας.
Επιπλέον, οι κινητοποιήσεις δεν περιορίζονται μόνο στην Ελλάδα. Σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, οι εργαζόμενοι στην Ιnditex, την εταιρεία πίσω από τα καταστήματα Zara, συμμετέχουν σε συγκεντρώσεις, ζητώντας να μοιραστούν τα κέρδη της εταιρείας. Η παγκόσμια πρωτοβουλία Make Amazon Pay οργανώνει δράσεις σε 30 χώρες, διεκδικώντας αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας.
Οι εργαζόμενοι στο εμπόριο διαπραγματεύονται για τη σύναψη Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, ζητώντας αυξήσεις στους μισθούς και ανθρώπινες συνθήκες εργασίας. Οι απαιτήσεις περιλαμβάνουν πενθήμερο και οκτάωρο εργασίας, καθώς και επαναφορά του 8ωρου.
Πηγή περιεχομένου: in.gr
![]()
