Η τουριστική βιομηχανία έχει μεταμορφωθεί ριζικά τα τελευταία 30 χρόνια, με τους επισκέπτες να αναζητούν πιο μοναδικές και αυθεντικές εμπειρίες. Από τα πρώτα εξωτικά θέρετρα της δεκαετίας του ’90, που προσελκύανε κατά εκατοντάδες τους δυτικούς τουρίστες, μέχρι τις σημερινές αθρόες αφίξεις επισκεπτών από κάθε γωνιά του πλανήτη, οι αλλαγές στον τουρισμό είναι αναμφισβήτητες. Σήμερα, οι τουρίστες προγραμματίζουν με μεγαλύτερη ευκολία τις επισκέψεις τους σε δημοφιλείς προορισμούς όπως ο Δομίνικος και το Πουκέτ, αλλά και σε χώρες όπως η Κούβα και η Σαουδική Αραβία. Οι προσδοκίες των ταξιδιωτών έχουν αλλάξει, με τους σύγχρονους επισκέπτες να επιδιώκουν διαφορετικές εμπειρίες και αλληλεπίδραση με τις τοπικές κοινωνίες.
Σε πρώτο πλάνο οι εμπειρίες
Κατά τις αρχές του τουρισμού, οι επισκέπτες συνηθίζαν να συμμετέχουν σε ομαδικές εκδρομές, εστιάζοντας κυρίως στη διαμονή και τη γευστική εμπειρία των ξενοδοχείων. Ωστόσο, οι σημερινοί τουρίστες, που είναι πιο ενημερωμένοι και απαιτητικοί, αναζητούν μοναδικές εμπειρίες που τους επιτρέπουν να συνδεθούν με τις τοπικές κουλτούρες. Η ικανότητα να αναζητούν και να επιλέγουν ταξιδιωτικές εμπειρίες έχει εξελιχθεί δραματικά, όπως επισημαίνει το Business Insider.
Επιπλέον, οι προοπτικές του τουρισμού φαίνονται λαμπρές, καθώς το Παγκόσμιο Βαρόμετρο Τουρισμού του ΟΗΕ προειδοποιεί για αύξηση 11% στις διεθνείς ταξιδιωτικές αφίξεις το 2024. Η McKinsey σημειώνει τη διαρκώς αυξανόμενη προθυμία των νεότερων γενεών, ειδικά της Gen Z, να επενδύσουν σε μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες, αποδεικνύοντας τη μεταστροφή στις προτιμήσεις των τουριστών.
Η ανατροπή στον τουρισμό
Η παλιά μορφή του τουρισμού, η οποία περιοριζόταν κυρίως σε ταξίδια από τη Δύση προς την Ανατολή, έχει υποχωρήσει μπροστά σε μια πολυδιάστατη εικόνα, όπου τουρίστες από όλο τον κόσμο – Ινδούς, Αφρικανούς, Άραβες και Κινέζους – αναζητούν νέα ταξίδια χωρίς περιορισμούς. Οι επιχειρηματίες του τουρισμού διαπιστώνουν τη μεταμόρφωση των επισκεπτών, που πλέον δεν διστάζουν να αναζητήσουν τις δικές τους μοναδικές εμπειρίες.
Πηγή περιεχομένου: in.gr