Η προειδοποίηση του Tim Berners-Lee για την διαδικτυακή διαφήμιση

Η προειδοποίηση του Tim Berners-Lee για την διαδικτυακή διαφήμιση

Tim Berners-Lee προειδοποιεί για τις επιπτώσεις της τεχνητής νοημοσύνης στη διαδικτυακή διαφήμιση. Στη σκηνή του FT Future of AI Summit στο Λονδίνο, ο Sir Tim Berners-Lee, γνωστός ως ο πατέρας του World Wide Web, δεν περιορίστηκε σε τεχνολογικές αναλύσεις. Προειδοποιεί για μια επερχόμενη κρίση που μπορεί να ανατρέψει τα θεμέλια του διαδικτύου, αναφέρει η Financial Times. Η ανησυχία του επικεντρώνεται στην αυξανόμενη επιρροή της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης, η οποία απειλεί να επηρεάσει δραστικά τη διαφήμιση στο διαδίκτυο.

Ο Sir Tim Berners-Lee τονίζει ότι η παραδοσιακή διαφήμιση που υποστηρίζει το οικοσύστημα του διαδικτύου μπορεί να καταρρεύσει. Αν οι μεγάλοι γλωσσικοί μοντέλοι (LLMs) αρχίσουν να ανακτούν πληροφορίες από ιστοσελίδες αντί για τους ανθρώπους, οι χρήστες δεν θα βλέπουν πλέον τις διαφημίσεις που είναι ζωτικής σημασίας για τις εταιρείες όπως η Google και η Meta. Αν οι ιστοσελίδες γίνονται προσβάσιμες μόνο μέσω αυτών των μοντέλων, το επιχειρηματικό μοντέλο της διαδικτυακής διαφήμισης θα απειληθεί σοβαρά.

Η προειδοποίηση του Berners-Lee αποκτά μεγαλύτερη βαρύτητα εν μέσω της πρωτοφανούς ανταγωνιστικής πίεσης που αντιμετωπίζει η Google στην αναζήτηση, μετά την κυκλοφορία του ChatGPT από την OpenAI στα τέλη του 2022. Σε απάντηση, η Google έχει εισαγάγει τη λειτουργία AI στις αναζητήσεις της, που προσφέρει συνομιλητικές απαντήσεις αντί για λίστες συνδέσμων. Ωστόσο, αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι χρήστες να βλέπουν λιγότερες διαφημίσεις, ασκώντας πίεση στο παραδοσιακό μοντέλο εσόδων.

Η Meta, από την άλλη πλευρά, παραμένει επικερδής, με 51,2 δισεκατομμύρια δολάρια έσοδα το τρίτο τρίμηνο, αυξημένα κατά 26% σε σχέση με πέρυσι. Ωστόσο, η ανησυχία των επενδυτών για τα σχέδια της εταιρείας στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης έχει επηρεάσει αρνητικά την τιμή των μετοχών της.

Ο Mark Surman, πρόεδρος της Mozilla, εκλαμβάνει αυτή την κατάσταση ως μια ευκαιρία να δημιουργηθούν μοντέλα που σέβονται την ιδιωτικότητα και ενισχύουν τον έλεγχο του χρήστη. Παρά την αυξανόμενη δημοτικότητα των chatbots, επισημαίνει ότι η μονοκαλλιέργεια πληροφοριών δεν θα γίνει αποδεκτή από τους χρήστες, και το παραδοσιακό μοντέλο διαφήμισης παραμένει σχετικό.

Ο John Bruce, CEO και συνιδρυτής της Inrupt, προειδοποιεί ότι οι μεγάλες εταιρείες βρίσκονται σε κομβικό σημείο καθώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να τις αναγκάσει να λειτουργούν με βάση ένα LLM. Η στοχευμένη διαφήμιση αναμένεται να ενταθεί λόγω της εξέλιξης της τεχνολογίας της AI.

Ο εφευρέτης του διαδικτύου ελπίζει ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα προσφέρει την ευκαιρία για έναν ανασχηματισμό του διαδικτύου, μειώνοντας την υπερβολική διαφημιστική πίεση και επιτρέποντας νέους τρόπους ελέγχου των προσωπικών δεδομένων. Ωστόσο, η ισορροπία ανάμεσα στην τεχνολογία, τα έσοδα και την προστασία της ιδιωτικότητας παραμένει αβέβαιη.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play