Ανακαλύψτε πώς τα μεταχειρισμένα είδη γίνονται λύση για την ελληνική οικονομία εν μέσω οικονομικής δυσκολίας. Από μία αρχική τάση που προώθησε τη βιωσιμότητα του πλανήτη και την κυκλικότητα των προϊόντων, τα μεταχειρισμένα είδη (γνωστά και ως thrifting) έχουν εξελιχθεί σε μια πρακτική λύση για τον μέσο καταναλωτή, ο οποίος δεν διστάζει να επιλέξει ηλεκτρονικές συσκευές, όπως κινητά τηλέφωνα και υπολογιστές, καθώς και ρούχα. Ο καταναλωτής πουλάει και κυρίως αγοράζει second hand προϊόντα, που λειτουργούν ως αντίδοτο στη μείωση της αγοραστικής δύναμης. Με τη στήριξη πλατφορμών όπως η Vinted, η TredUp, η Depop, και η Marketplace του Facebook, το φαινόμενο των μεταχειρισμένων προϊόντων κερδίζει όλο και μεγαλύτερο έδαφος, και στην Ελλάδα, γεγονός που αντικατοπτρίζεται στην αύξηση φυσικών καταστημάτων.
Ήδη από το 2023, η στροφή προς τα μεταχειρισμένα ήταν εμφανής, σύμφωνα με έρευνα της Focus Bari/YouGov, όπου ένας στους δύο Έλληνες δήλωνε ότι είχε αγοράσει τουλάχιστον ένα είδος από μεταχειρισμένα προϊόντα μέσα στο τελευταίο έτος. Η αγορά μεταχειρισμένων συσκευών, κυρίως smartphones, γνώρισε σημαντική ανάπτυξη, με το 1/3 των Ελλήνων να έχει αγοράσει μία μεταχειρισμένη συσκευή, κυρίως κινητό τηλέφωνο.
Η έρευνα της Solid Havas αποκάλυψε επίσης ότι η Ελλάδα ξεχωρίζει μεταξύ 13 χωρών για την αυξανόμενη αποδοχή και χρήση μεταχειρισμένων προϊόντων. Με το 50% των Ελλήνων να έχει αποκτήσει μεταχειρισμένα ή επιδιορθωμένα προϊόντα τον τελευταίο χρόνο, η χώρα κατατάσσεται 6η παγκοσμίως, υπερβαίνοντας αγορές όπως η Γερμανία και το Βέλγιο.
Η κουλτούρα ανταλλαγής και δανεισμού είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη στην Ελλάδα, καθώς το 34% των Ελλήνων έχει συμμετάσχει σε διαδικασίες ανταλλαγής προϊόντων, ενώ μόλις το 26% δεν έχει εμπλακεί καθόλου σε κυκλικές πρακτικές, ποσοστό χαμηλότερο από τον διεθνή μέσο όρο του 31%.
Αξιοσημείωτο είναι ότι οι επιχειρήσεις λιανικής πώλησης παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών για μεταχειρισμένα είδη, με το λιανικό εμπόριο μεταχειρισμένων προϊόντων να αυξάνεται κατά 30,7%.
Εν μέσω υψηλού πληθωρισμού, οι Έλληνες καταναλωτές στρέφονται ολοένα και περισσότερο στα μεταχειρισμένα είδη, κάτι που ενισχύεται από την πτώση των πωλήσεων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Ταυτόχρονα, η αυξανόμενη πίεση από τους δασμούς στις εισαγωγές πολυτελών ειδών ωθεί τους καταναλωτές προς επιλογές που προσφέρουν περισσότερη οικονομία.
Η αναγέννηση των μεταχειρισμένων ειδών στην αγορά καταδεικνύει τις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες και την προσαρμογή σε νέα οικονομικά δεδομένα.
Πηγή περιεχομένου: in.gr