Ανακατασκευή της ναυτιλίας στον Πειραιά: Στρατηγική θέση, προοπτικές και προκλήσεις στον τομέα. Καθώς οι διελεύσεις πλοίων από τη Διώρυγα του Σουέζ αρχίζουν σταδιακά να ανακάμπτουν, το λιμάνι του Πειραιά επανέρχεται δυναμικά ως κομβικό σημείο εισόδου και διαμετακόμισης φορτίων προς την ευρωπαϊκή ενδοχώρα. Η προοπτική ομαλοποίησης των θαλάσσιων ροών ενισχύει τη θέση του Πειραιά ως στρατηγικού ναυτιλιακού κόμβου στην Ανατολική Μεσόγειο. Ωστόσο, η αναζωπύρωση της πειρατείας στα ανοιχτά της Σομαλίας δημιουργεί ανησυχίες για την ασφάλεια των πλοίων στον Ινδικό Ωκεανό, σκιάζοντας την αισιοδοξία της αγοράς.
Μέχρι τον Οκτώβριο του 2025, καταγράφηκαν 4.405 διελεύσεις πλοίων συνολικής χωρητικότητας 185 εκατ. τόνων, με την επιστροφή 229 πλοίων, το υψηλότερο επίπεδο από την αρχή της κρίσης. Ο ναύαρχος Ossama Rabiee κάλεσε τις ναυτιλιακές εταιρείες να ενθαρρύνουν τη χρήση της Διώρυγας του Σουέζ, τονίζοντας την ανάγκη για σταθερότητα στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.
Η συνεχιζόμενη ανάπτυξη του Πειραιά ως στρατηγικού λιμανιού αναμένεται να διευκολύνει την επιστροφή των ναυτιλιακών εταιρειών και την ενίσχυση της διεθνούς εμπορικής δραστηριότητας, συμβάλλοντας σημαντικά στην αποκατάσταση των θαλάσσιων ροών και της οικονομίας.
Πηγή περιεχομένου: in.gr
![]()
