Δημοσκοπήσεις αποκαλύπτουν ότι το 52% των Ελλήνων δεν θα ταξιδέψει το καλοκαίρι του 2025, κυρίως λόγω οικονομικών πιέσεων. Ένας στους δύο Έλληνες (52%) δηλώνει ότι δεν σκοπεύει να πραγματοποιήσει διακοπές το καλοκαίρι του 2025, γεγονός που μπορεί να αντανακλά είτε οικονομικές πιέσεις είτε προσωπικούς περιορισμούς, σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ. Η πλειοψηφία του κοινού επιλέγει τις εξοχικές κατοικίες, είτε φιλοξενία (31%), είτε διαμονή (23%). Ειδικότερα, το 48% των συμμετεχόντων σχεδιάζει διακοπές, με το 33% να προγραμματίζει περιορισμένες αποδράσεις, το 14% να προγραμματίζει ταξίδια όπως κάθε χρόνο και το 1% να σκοπεύει να παραμείνει περισσότερες ημέρες. Από τους προγραμματιστές διακοπών, οι περισσότεροι (38%) αναμένουν να απουσιάσουν για 8 έως 14 ημέρες, ενώ το 24% για 4 έως 7 ημέρες. Ο μέσος χρόνος διακοπών για όσους τελικά ταξιδέψουν είναι 11,3 ημέρες, επιβεβαιώνοντας την τάση για συγκρατημένες αποδράσεις.
Η τάση εξοικονόμησης είναι σαφής για τους Έλληνες καταναλωτές, οι οποίοι υιοθετούν πιο οικονομικές λύσεις, με το 50% να δηλώνει ότι μαγειρεύει συχνά στις διακοπές. Ορισμένοι από τους πιο κοστοβόρους τύπους διαμονής, όπως τα ξενοδοχεία all inclusive και οι κρουαζιέρες, παρουσιάζουν πολύ χαμηλά ποσοστά προτίμησης. Όσον αφορά τους προορισμούς, η ηπειρωτική Ελλάδα κοντά σε παραθαλάσσιες περιοχές συγκεντρώνει την πλειοψηφία (60%), ακολουθούμενη από τα νησιά (28%).
Η ανάγκη για οικονομική διαχείριση φέρνει τους ταξιδιώτες πιο κοντά σε τοπικές αγορές, καθώς το 61% δηλώνει ότι θα μειώσει τη φετινή του δαπάνη για αγορές. Οι συμμετέχοντες δηλώνουν ότι ξοδεύουν κατά μέσο όρο 24 ευρώ για τουριστικά είδη και 25 ευρώ για μη τουριστικά είδη. Οι προτιμήσεις στα σημεία πώλησης δείχνουν μια σαφή τάση υπέρ των τοπικών προϊόντων, με το 60% των ερωτηθέντων να προμηθεύεται τρόφιμα από φούρνους και αρτοποιεία.
Συνοψίζοντας, τα ευρήματα αναδεικνύουν μια σαφή τάση εξοικονόμησης χρημάτων στις φετινές διακοπές, αποτέλεσμα του μειωμένου διαθέσιμου εισοδήματος και του αυξημένου κόστους μετακίνησης και διαμονής. Η τάση αυτή εκφράζεται μέσω της συστηματικής προετοιμασίας γευμάτων στο χώρο διαμονής, της αποφυγής εξόδων για εστίαση και της εντατικής αγοράς τροφίμων από σούπερ μάρκετ και τοπικές επιχειρήσεις.
Πηγή περιεχομένου: in.gr