Ανακαλύψτε πώς οι εταιρείες χρησιμοποιούν τη συρρίκνωση προϊόντων για να διατηρήσουν υψηλές τιμές εν μέσω οικονομικών πιέσεων. Είναι ανεπίτρεπτο οι εταιρείες να μειώνουν κρυφά το περιεχόμενο των προϊόντων τους, ενώ οι τιμές παραμένουν σταθερές ή ακόμη και αυξάνονται. Η συρρίκνωση προϊόντων αποτελεί μια εμπορική στρατηγική που έχει ως στόχο την αύξηση των τιμών και τη μεγαλύτερη κερδοφορία. Αυτή η πρακτική πλήττει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, καθώς οι παραγωγοί τους αντιμετωπίζουν με αδιαφορία.
Ο Υπουργός Καταναλωτικών Υποθέσεων του Βελγίου, Ρομπ Μπέντερς, έχει εκφράσει την αποφασιστικότητά του να προχωρήσει σε μέτρα κατά των προμηθευτών που εφαρμόζουν πρακτικές συρρίκνωσης, οι οποίες περιλαμβάνουν τη μείωση της ποσότητας ή του μεγέθους ενός προϊόντος χωρίς αντίστοιχη μείωση της τιμής. Το Βέλγιο δεν είναι η μοναδική χώρα που επιθυμεί να καταπολεμήσει αυτήν την πρακτική, καθώς παρόμοια μέτρα έχουν ληφθεί και σε χώρες όπως η Γαλλία και η Ιταλία. Οι κυβερνήσεις αυτών των χωρών έχουν ήδη θεσπίσει κανονισμούς που υποχρεώνουν τους λιανοπωλητές να ενημερώνουν τους πελάτες για τέτοιες πρακτικές.
Το φαινόμενο της συρρίκνωσης προϊόντων επανεμφανίζεται λόγω της αύξησης του κόστους πρώτων υλών και της ενεργειακής κρίσης, οδηγώντας τις πολυεθνικές να μειώνουν τις ποσότητες των προϊόντων τους για να περιορίσουν τα έξοδα παραγωγής. Ωστόσο, αυτή η απόφαση επιβαρύνει τους καταναλωτές, οι οποίοι βλέπουν μειώσεις στα προϊόντα χωρίς αναλογική μείωση τιμών.
Τελευταία παραδείγματα του φαινομένου αυτού περιλαμβάνουν γνωστές μάρκες όπως η Toblerone της Mondelez, τα Celebrations της Mars και τα προϊόντα Quality Street της Nestlé. Παρά τις προσπάθειες των λιανοπωλητών να προσελκύσουν πελάτες μέσω προσφορών, οι τιμές τους έχουν αυξηθεί σημαντικά σε σύγκριση με προηγούμενα έτη.
Πηγή περιεχομένου: in.gr