ΣΥΡΙΖΑ: Ποιες είναι οι κατευθύνσεις των χρημάτων από το Ταμείο Ανάκαμψης; 828.000€ για μη υλοποιημένα σιδηροδρομικά έργα

ΣΥΡΙΖΑ: Ποιες είναι οι κατευθύνσεις των χρημάτων από το Ταμείο Ανάκαμψης; 828.000€ για μη υλοποιημένα σιδηροδρομικά έργα

Εξετάζουμε την κατεύθυνση χρημάτων από το Ταμείο Ανάκαμψης και τις επιπτώσεις στην σιδηροδρομική υποδομή. Ο ελληνικός σιδηρόδρομος βιώνει μία από τις πιο σοβαρές κρίσεις αξιοπιστίας και ασφάλειας των τελευταίων δεκαετιών. Σε αυτό το πλαίσιο, η κυβέρνηση έχει επιλέξει να διαθέσει 828.000 ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης για την επικοινωνιακή καμπάνια με τίτλο Προβολή και Επικοινωνία της Σιδηροδρομικής Μεταρρύθμισης, ανέφερε ο τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος. Ο βουλευτής Μαγνησίας έχει υποβάλει Ερώτηση προς τον υπουργό Μεταφορών, ζητώντας εξηγήσεις για την απόφαση αυτή, η οποία προκαλεί σφοδρές αντιδράσεις, καθώς αφορά τη χρηματοδότηση μιας καμπάνιας που σκοπεύει να ενημερώσει τους πολίτες για έργα που δεν έχουν υλοποιηθεί.

Η γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τον Μεϊκόπουλο, λειτουργεί με μόλις δύο δρομολόγια ημερησίως, ενώ οι ζημιές από την καταιγίδα Daniel το 2023 παραμένουν ακόμη χωρίς αποκατάσταση, με κυβερνητικές καθυστερήσεις που φτάνουν τα τρία χρόνια. Επιπλέον, η κυβέρνηση αναγνωρίζει ότι η διπλή γραμμή με πλήρη συστήματα ασφαλείας δεν θα είναι διαθέσιμη πριν το καλοκαίρι του 2026, και η Hellenic Train υποφέρει από έναν γερασμένο και προβληματικό στόλο.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η κυβέρνηση προβάλλει δράσεις ως μεταρρυθμιστικές, οι οποίες είτε δεν έχουν καν σχεδιαστεί είτε έχουν μετατεθεί για μετά το 2027. Το Μνημόνιο Ελλάδας – Ιταλίας για την προμήθεια νέων τρένων είναι σε πλήρη αντίθεση με τον ισχύοντα νόμο, ο οποίος επιτρέπει αποκλειστικά την μίσθωση 20 συρμών.

Η καμπάνια χρηματοδοτείται για έργα που δεν έχουν ολοκληρωθεί και εγείρει ερωτήματα σχετικά με την προτεραιοποίηση και τη δαπάνη των ευρωπαϊκών πόρων. Ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος τονίζει την ανάγκη οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης να κατευθυνθούν σε πραγματικές υποδομές, αντί για επικοινωνιακές δράσεις, την ώρα που το σιδηροδρομικό δίκτυο χρειάζεται άμεσες παρεμβάσεις και όχι απλή προβολή.

Στην Ερώτησή του, η οποία συνυπογράφεται από 15 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, καλεί τον υπουργό Μεταφορών να απαντήσει σε κρίσιμα ερωτήματα σχετικά με τη δαπάνη, την αποτελεσματικότητα της καμπάνιας και την πραγματική κατάσταση του δικτύου.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play