Η τεχνητή νοημοσύνη αναδεικνύει νέες προκλήσεις στην εκπαίδευση και τον ρόλο των δασκάλων. Ο τομέας της εκπαίδευσης βρίσκεται μπροστά σε μια νέα πραγματικότητα, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη εισέρχεται δυναμικά στα σχολεία. Η παρουσία της εγείρει σοβαρά ερωτήματα για το μέλλον της διδασκαλίας και αν αυτή μπορεί να αντικαταστήσει τους δασκάλους ή να λειτουργήσει απλώς ως ένα υποστηρικτικό εργαλείο. Ορισμένοι ειδικοί προειδοποιούν ότι η εξάπλωση της τεχνολογίας μπορεί να εντείνει την ήδη υφιστάμενη έλλειψη εκπαιδευτικών, με κάποιους να θεωρούν ότι η ανθρώπινη επαφή και καθοδήγηση δεν είναι δυνατόν να αντικατασταθούν από μηχανές.
Καθώς οι γονείς αρχίζουν να αποδέχονται τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση, μια μελέτη του Pew Research Center αποκάλυψε ότι το 31% των ειδικών που ασχολούνται με την τεχνητή νοημοσύνη εκφράζουν ανησυχίες ότι αυτή θα μπορούσε να οδηγήσει σε λιγότερες θέσεις εργασίας για τους δασκάλους. Σύμφωνα με τις προβλέψεις της μελέτης, σχεδόν το ένα τρίτο των ειδικών αναμένει ότι οι θέσεις διδασκαλίας θα αντιμετωπίσουν κίνδυνο τα επόμενα 20 χρόνια και περίπου μία στις οκτώ θέσεις διδασκαλίας θα παραμείνουν κενές ή θα καλύπτονται από μη πιστοποιημένους δασκάλους έως το 2025.
Ορισμένοι εμπειρογνώμονες, όπως ο Eric Jenkins, Δάσκαλος της Χρονιάς 2024 στην Ιντιάνα, εκφράζουν την άποψη ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να συνεισφέρει σε ορισμένα τμήματα της διδασκαλίας, αλλά πάντα ως εργαλείο και όχι ως πλήρης αντικατάσταση των δασκάλων. Αντίστοιχα, η Debbie Critchfield, Επόπτρια Δημόσιας Εκπαίδευσης του Άινταχο, επεσήμανε ότι η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί να υποκαταστήσει την ουσιαστική σύνδεση που προσφέρουν οι δάσκαλοι.
Με την πανδημία να έχει αυξήσει τις προκλήσεις ψυχικής υγείας για τους μαθητές, οι ειδικοί επισημαίνουν την αναγκαιότητα της ανθρώπινης αλληλεπίδρασης στην εκπαίδευση. Οι δάσκαλοι τονίζουν ότι η εκπαιδευτική εμπειρία είναι κάτι που δεν μπορεί να αναπαραχθεί από μια μηχανή, διαβεβαιώνοντας ότι οι μαθητές χρειάζονται πραγματικές ανθρώπινες σχέσεις για να προοδεύσουν.
Η συζήτηση γύρω από την ενσωμάτωσή της τεχνητής νοημοσύνης στα εκπαιδευτικά συστήματα συνεχίζεται, καθώς οι εκπαιδευτικοί καλούνται να βρουν τρόπους να την αξιοποιήσουν εποικοδομητικά, χωρίς να διακυβεύεται η ποιότητα της εκπαίδευσης.
Πηγή περιεχομένου: in.gr