Η χρήση τεχνητής νοημοσύνης στις αμερικανικές επιχειρήσεις φτάνει το 17% στα δελτία Τύπου, με τάσεις επιβράδυνσης. Αμερικανικές εταιρείες, καταναλωτές και διεθνείς οργανισμοί, όπως τα Ηνωμένα Έθνη, αξιοποιούν τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης για την παραγωγή διαφόρων εγγράφων, όπως αναφέρει νέα μελέτη. Η εν λόγω έρευνα δείχνει ωστόσο ότι ο ρυθμός υιοθέτησης αυτής της τεχνολογίας φαίνεται να παρουσιάζει σημάδια επιβράδυνσης. Το 17% των κειμένων που εξετάστηκε από την έρευνα ήταν γραμμένο από ΑΙ, σύμφωνα με τη δημοσίευση στην επιθεώρηση Patterns. Τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα, που έγιναν γνωστά με την είσοδο του ChatGPT στα τέλη του 2022, δημιουργούν κείμενα και εικόνες βάσει των οδηγιών του χρήστη και έχουν χρησιμοποιηθεί από περίπου ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους παγκοσμίως.
Η μελέτη, που διεξήχθη από ερευνητές του Στάνφορντ, χρησιμοποίησε αλγόριθμο ανίχνευσης κειμένων για να εκτιμήσει την υιοθέτηση της τεχνολογίας σε τέσσερις κατηγορίες κειμένων: καταγγελίες καταναλωτών, δελτία Τύπου επιχειρήσεων, ανακοινώσεις του ΟΗΕ και αγγελίες εργασίας στις ΗΠΑ. Από τις 687.000 καταγγελίες που αναλύθηκαν, το 18% εκτιμάται ότι ήταν πιθανώς γραμμένο από ΑΙ. Η μελέτη περιελάμβανε επίσης αναλύσεις επιχειρηματικών δελτίων Τύπου που αναρτήθηκαν στις τρεις μεγάλες πλατφόρμες Newswire, PRWeb και PRNewswire, όπου σχεδόν το 25% των κειμένων είχε παραχθεί από ΑΙ.
Στις αγγελίες εργασίας, παρατηρήθηκε ότι μεγάλες εταιρείες όπως το LinkedIn είναι λιγότερο πιθανό να χρησιμοποιούν ΑΙ. Αντίθετα, σε μικρότερες επιχειρήσεις, περίπου το 10% των αγγελιών φαίνεται ότι έχει συνταχθεί με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης. Οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης ότι το ποσοστό των κειμένων του ΟΗΕ που δημιουργήθηκαν από ΑΙ αυξήθηκε από 3% στις αρχές του 2023 σε πάνω από 13% στα τέλη του 2024.
Ωστόσο, η ανάλυση υποδεικνύει ότι η υιοθέτηση της ΑΙ μπορεί να επιβραδύνεται. Ο ρυθμός αύξησης από το 1,5% τον Αύγουστο του 2023 φάνηκε να περιορίζεται στο 17% έναν χρόνο αργότερα. Ο επικεφαλής της μελέτης, Τζέιμς Τζόου, τόνισε ότι οι εκτιμήσεις αυτές μπορεί να αντικατοπτρίζουν το ελάχιστο ποσοστό υιοθέτησης, καθώς ο αλγόριθμος δεν αναγνωρίζει πάντα κείμενα που έχουν διορθωθεί από ανθρώπους. «Πιστεύω ότι ο ρυθμός υιοθέτησης θα συνεχίσει να αυξάνεται, αλλά πιθανότατα όχι τόσο γρήγορα όσο το πρώτο έτος» πρόσθεσε.
Καθώς με όλες τις τεχνολογίες, είναι δύσκολο να κρίνει κανείς αν τα μοντέλα ΑΙ είναι ‘καλά’ ή ‘κακά’. «Είναι σημαντικό οι χρήστες να ελέγχουν την ακρίβεια των κειμένων που παράγονται, καθώς η εξάρτηση από την ΑΙ μπορεί να οδηγήσει σε λάθη» κατέληξε ο Τζόου.
Πηγή περιεχομένου: in.gr