Η Mistral παρουσιάζει το πρώτο ευρωπαϊκό μοντέλο συλλογιστικής τεχνητής νοημοσύνης, θέτοντας νέα πρότυπα στον κλάδο. Η Mistral, η γαλλική startup που διακρίνεται για τις ευρωπαϊκές της ρίζες, παρουσίασε πρόσφατα το πρώτο συλλογιστικό μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης που αναπτύχθηκε στην Ευρώπη. Το νέο αυτό μοντέλο αποτελεί σημαντικό εργαλείο για την Mistral στην προσπάθειά της να ανταγωνιστεί τους αμερικανικούς και κινεζικούς κολοσσούς του τομέα της ΑΙ. Η στήριξη του γάλλου προέδρου Εμανουέλ Μακρόν ενισχύει ακόμα περισσότερο την κατεύθυνση της εταιρείας.
Η Mistral, γνωστή για την απόφαση της να διαθέσει ορισμένα μοντέλα της ως open source, παρουσίασε την Τρίτη το ανοιχτό συλλογιστικό μοντέλο Magistral. Το μοντέλο αυτό προσφέρεται σε εκδόσεις Small για προσωπικούς χρήστες και Medium για εταιρικούς πελάτες. Τα συλλογιστικά μοντέλα ΑΙ αναλύουν περίπλοκα προβλήματα σε επιμέρους βήματα, εφαρμόζοντας τεχνικές αλυσίδας σκέψης που προσομοιώνουν τη λογική σκέψη.
Η εταιρεία τονίζει ότι η ανθρώπινη σκέψη δεν είναι γραμμική και ενσωματώνει στοιχεία λογικής, διορατικότητας, αβεβαιότητας και ανακάλυψης. Αυτό το νέο μοντέλο προσφέρει τη δυνατότητα να αναθέτουμε στην ΑΙ την εις βάθος κατανόηση περίπλοκων σκέψεων, προχωρώντας σε μία σημαντική ανατροπή στο πεδίο της τεχνητής νοημοσύνης.
Ειδικότερα, τα συλλογιστικά μοντέλα μπορούν να αποτελέσουν το επόμενο βήμα στην εξέλιξη της ΑΙ, καθώς οι παραδοσιακές μέθοδοι αύξησης των δεδομένων και της υπολογιστικής ισχύος πλησιάζουν τα όριά τους. Η Mistral, με αξία που εκτιμάται στα 6,2 δισεκατομμύρια δολάρια, βλέπει σε αυτήν την αλλαγή μια ευκαιρία να ανακτήσει έδαφος στην ανταγωνιστική αγορά της τεχνητής νοημοσύνης.
Η OpenAI είχε προηγηθεί, λανσάροντας το πρώτο συλλογιστικό μοντέλο πέρυσι, ακολουθούμενη από τη Google. Το πεδίο αυτό ερευνάται επίσης από την κινεζική DeepSeek, η οποία πρόσφατα παρουσίασε μια σειρά μοντέλων χαμηλού κόστους, περιλαμβάνοντας και ένα συλλογιστικό μοντέλο. Η διαθεσιμότητα του Mistral Small στην πλατφόρμα Hugging Face, που υποστηρίζει πολλές γλώσσες, συμπεριλαμβανομένων των ελληνικών, αναδεικνύει τη στρατηγική προσβασιμότητας της εταιρείας.
Πηγή περιεχομένου: in.gr