Οι Έλληνες υιοθετούν γρήγορα την Τεχνητή Νοημοσύνη, νιώθοντας πιο άνετα να συζητούν τα οικονομικά τους. Οι Έλληνες υιοθετούν την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) ταχύτερα από άλλους Ευρωπαίους, εκτιμώντας τις δυνατότητες που προσφέρει σε διάφορους τομείς της καταναλωτικής τους συμπεριφοράς. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Έκθεση Πληρωμών Καταναλωτών του Ομίλου Intrum για το 2025, η διαχείριση των οικονομικών τους ζητημάτων φαίνεται πιο προσιτή όταν γίνεται μέσω AI.
Η πρόσφατη έκθεση αποκαλύπτει μια αυξημένη εξοικείωση και εμπιστοσύνη των Ελλήνων καταναλωτών στις λύσεις που παρέχει η Τεχνητή Νοημοσύνη, με το ποσοστό έγκαιρης αποπληρωμής των οφειλών τους να έχει βελτιωθεί από το 45% το 2023 σε 67% το 2025. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι το 34% των συμμετεχόντων στην έρευνα δηλώνει ότι νιώθει πιο άνετα να μοιραστεί την οικονομική του κατάσταση με ένα AI bot παρά με άνθρωπο, γεγονός που αναδεικνύει τη μεταβαλλόμενη στάση απέναντι στις ψηφιακές τεχνολογίες.
Επιπλέον, σχεδόν 4 στους 10 πιστεύουν ότι η AI μπορεί να συμβάλλει στη μείωση προκαταλήψεων κατά την είσπραξη οφειλών, καθιστώντας τη διαδικασία πιο δίκαιη. Ένας στους τρεις Έλληνες χρησιμοποιεί εργαλεία όπως το ChatGPT για την κατανόηση οικονομικών όρων, γεγονός που δείχνει την ενίσχυση της γνώσης γύρω από τα οικονομικά. Παράλληλα, η ανησυχία για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων από την Τεχνητή Νοημοσύνη περιορίζεται, με το 23% των ερωτηθέντων να δηλώνει ότι δεν την θεωρεί προβληματική.
Η έρευνα επίσης δείχνει σημάδια μεγαλύτερης ωριμότητας στη συμπεριφορά των καταναλωτών, με τη μείωση των αυθόρμητων online αγορών να είναι αξιοσημείωτη. Μόνο το 25% αναφέρει ότι πραγματοποιεί παρορμητικές αγορές, σε σύγκριση με το 30% του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Τα αποτελέσματα της Ευρωπαϊκής Έκθεσης Πληρωμών Καταναλωτών 2025 βασίζονται σε περισσότερους από 20.000 ερωτηθέντες σε 20 ευρωπαϊκές χώρες.
Πηγή περιεχομένου: in.gr
![]()
