Η ByteDance, ιδιοκτήτρια του TikTok, αντιμετωπίζει πρόστιμο που μπορεί να φτάσει το 6% του παγκόσμιου τζίρου της για παραβάσεις στις διαφημίσεις. Η κινεζική εταιρεία ByteDance, ιδιοκτήτρια του TikTok, βρίσκεται αντιμέτωπη με την προοπτική ενός προστίμου που θα μπορούσε να αγγίξει το 6% του παγκόσμιου τζίρου της. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει φτάσει σε ένα προκαταρκτικό συμπέρασμα ότι η πλατφόρμα παραβιάζει τον κανονισμό για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες. Σύμφωνα με την Κομισιόν, το TikTok δεν συμμορφώθηκε με την υποχρέωση να δημιουργήσει ένα αποθετήριο με τις διαφημίσεις που προβάλλονται, το οποίο θα επέτρεπε σε ανεξάρτητους ερευνητές να ανιχνεύουν διαφημιστικές απάτες.
Η εταιρεία κατηγορείται ότι δεν παρέχει πληροφορίες σχετικά με το περιεχόμενο των διαφημίσεων, τους χρήστες στους οποίους απευθύνονται, καθώς και τους χρηματοδότες των καταχωρήσεων αυτών. Η διαφάνεια στην online διαφήμιση -ποιος πληρώνει και πώς επιτυγχάνεται η στόχευση των διαφημίσεων- έχουν ουσιώδη σημασία για την προστασία του δημόσιου συμφέροντος, δήλωσε η Χένα Βίρκουνεν, αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την τεχνολογική κυριαρχία.
Η έκθεση της Επιτροπής στηρίζεται σε ανάλυση εσωτερικών εγγράφων του TikTok, ελέγχους των εργαλείων της πλατφόρμας, και συνεντεύξεις με ειδικούς του τομέα. Η ByteDance έχει το δικαίωμα να εξετάσει τα έγγραφα της Κομισιόν και να απαντήσει γραπτώς πριν από την τελική απόφαση. Επιπλέον, μια δεύτερη ευρωπαϊκή έρευνα εκκρεμεί κατά της ByteDance, σχετικά με τη διαχείριση κινδύνων παραπλανητικού περιεχομένου στις εκλογές. Και οι δύο έρευνες επικεντρώνονται σε ενδεχόμενες παραβάσεις του κανονισμού για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες, ο οποίος τέθηκε σε εφαρμογή το 2024 και απαιτεί από μεγάλες διαδικτυακές εταιρείες να διαχειρίζονται το παράνομο και επιβλαβές περιεχόμενο.
Πηγή περιεχομένου: in.gr