Αθήνα: Η σταδιακή απομάκρυνση των τρόλεϊ σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής στις δημόσιες μεταφορές. Η κυβέρνηση προγραμματίζει τη σταδιακή κατάργηση των τρόλεϊ από τους δρόμους της Αθήνας και του Πειραιά, σε δύο φάσεις. Αρχικά, θα ξεκινήσει το ξήλωμα των καλωδίων και των στύλων υποστήριξης από διάφορα σημεία των δύο πόλεων, με εξαίρεση μεγάλους οδικούς άξονες. Στη συνέχεια, η αντικατάσταση τους από νέα ηλεκτρικά λεωφορεία θα προχωρήσει, με σκοπό να μετατραπεί ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα σύμβολα της αστικής ιστορίας σε μουσειακό έκθεμα.
Μετά από 70 χρόνια παρουσίας στους δρόμους, από το 1953 έως το 2025, τα τρόλεϊ αναμένεται να ολοκληρώσουν τον κύκλο τους, παραχωρώντας τη θέση τους σε μια νέα εποχή για τις δημόσιες συγκοινωνίες. Για δεκαετίες, αυτά τα οχήματα ενώνουν γειτονιές, μεταφέροντας καθημερινά χιλιάδες επιβάτες στις δουλειές τους, στα σχολεία και στις αγορές.
Η ιστορία των τρόλεϊ ξεκινά τη δεκαετία του ’50 και σχετίζεται άμεσα με την ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών, κυρίως στην Αθήνα και τον Πειραιά. Τα τρόλεϊ εισήχθησαν στην Ελλάδα το 1953, ως αντικατάσταση των παλαιών τραμ και για να μειωθεί η εξάρτηση από τα λεωφορεία με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Καθώς το δίκτυο επεκτεινόταν τις δεκαετίες του ’60 και ’70, τα τρόλεϊ έγιναν δημοφιλή λόγω της αξιοπιστίας τους και της φιλικότητάς τους προς το περιβάλλον. Ωστόσο, από τα τέλη της δεκαετίας του ’80, το δίκτυο άρχισε να συρρικνώνεται λόγω έλλειψης επενδύσεων και κακής συντήρησης.
Από τις αρχές του 2000, η ΟΣΥ Α.Ε. προχώρησε σε ανανέωση του στόλου με σύγχρονα τρόλεϊ. Σήμερα, αν και παραμένουν ενεργά, η απόφαση για την απόσυρσή τους προκαλεί ανάμεικτα συναισθήματα, κυρίως λόγω των πρακτικών και τεχνολογικών προκλήσεων που αντιμετωπίζουν τα παλαιά οχήματα.
Η απομάκρυνση των τρόλεϊ συνοδεύεται από έναν σιωπηλό αποχαιρετισμό σε ένα μέσο που υπήρξε σταθερά αξιόπιστο και συνδεδεμένο με προσωπικές αναμνήσεις πολλών κατοίκων της Αθήνας.
Πηγή περιεχομένου: in.gr