Η αύξηση του πληθωρισμού επηρεάζει τις πωλήσεις μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων και καταναλωτικών προϊόντων υγείας. Ελκυστικός είναι ο χώρος του φαρμακείου για πολλούς, οι οποίοι επιθυμούν να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής τους αντιμετωπίζοντας ήσσονος σημασίας καθημερινά προβλήματα. Μικρές συμβουλές από τους φαρμακοποιούς μπορούν να προσφέρουν λύσεις σε καταστάσεις που προκαλούν ενόχληση. Στην αγορά υπάρχουν προϊόντα που συμβάλλουν στην υγεία, όπως σκευάσματα για την ενίσχυση του δέρματος, ήπιες θεραπείες για πεπτικά ζητήματα, και βιταμίνες που στοχεύουν στη βελτίωση της ενέργειας και την υποστήριξη σε διατροφικά προγράμματα.
Η αγορά των μη συνταγογραφούμενων προϊόντων, που δεν απαιτούν ιατρική συνταγή, είναι συνδεδεμένη με τις ατομικές επιλογές των καταναλωτών και επηρεάζει τον προσωπικό προϋπολογισμό. Η προτροπή από τους φαρμακοποιούς είναι ζωτικής σημασίας, ειδικά σε ευαίσθητες κατηγορίες καταναλωτών που έχουν περιορισμένες γνώσεις. Παρά την αύξηση των πωλήσεων, τα σκευάσματα που προορίζονται για το αναπνευστικό σύστημα παρουσίασαν μεταβλητότητα στη ζήτησή τους, εξαιτίας της πτώσης των περιστατικών γρίπης και κρυολογήματος και των υψηλών τιμών που αποδίδονται στον πληθωρισμό.
Σύμφωνα με μελέτη της IQVIA, οι πωλήσεις μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων (ΜΗΣΥΦΑ) αναμένεται να φτάσουν τα 200 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το τέλος του 2024, αυξανόμενες από 150 δισεκατομμύρια δολάρια το 2020, σημειώνοντας ανάπτυξη 6%, κάτι που αποτελεί αύξηση σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα. Επιπλέον, η δυτική Ευρώπη και η Λατινική Αμερική παρατήρησαν αύξηση πωλήσεων, σε αντίθεση με άλλες περιοχές που αντιμετωπίζουν σοβαρές οικονομικές προκλήσεις.
Αξιοσημείωτη είναι η εστίαση των καταναλωτών σε προϊόντα για την υγεία του πεπτικού συστήματος, όπως τα προβιοτικά, καθώς επίσης και η ευαισθητοποίηση για την ασφαλή χρήση καθαρκτικών. Η αναγνώριση της σημασίας των βιταμινών, μετάλλων και συμπληρωμάτων διατροφής είναι ολοένα και πιο διάχυτη. Η πλειοψηφία των καταναλωτών προτιμά τα φυσικά φαρμακεία για την προμήθεια αυτών των σκευασμάτων, ενισχύοντας παράλληλα τη διαδικτυακή παρουσία των επαγγελματιών υγείας για αξιόπιστη πληροφόρηση.
Καθώς οι ανάγκες των καταναλωτών εξελίσσονται, αναδεικνύεται η σημασία της καινοτομίας και της ανάπτυξης προϊόντων που καλύπτουν τις σύγχρονες τάσεις υγείας. Η επένδυση στην έρευνα και ανάπτυξη είναι κρίσιμη για την επιτυχία της αγοράς. Σημαντική είναι και η συνεχής παρακολούθηση των τάσεων στην αγορά των μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων, με στόχο την προσαρμογή των στρατηγικών πωλήσεων και την επίτευξη βιώσιμης ανάπτυξης.
Πηγή περιεχομένου: in.gr