Η ανακοίνωση της ZF Friedrichshafen ότι περικόπτει 7.600 θέσεις εργασίας επιδεινώνει τα προβλήματα της γερμανικής βιομηχανίας προμηθευτών, καθώς οι κατασκευαστές εξαρτημάτων αγωνίζονται να διαχειριστούν τη στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα. Μαζί με τη μειωμένη ζήτηση για εξαρτήματα κινητήρων καύσης και τον αυξημένο ανταγωνισμό από τους Κινέζους προμηθευτές, οι πτωχεύσεις μεταξύ των Γερμανών προμηθευτών αυξάνονται απότομα.
Συμπεριλαμβανομένων των απωλειών θέσεων εργασίας στις Volkswagen, Audi και Porsche, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται να καταργήσει σχεδόν 100.000 θέσεις εργασίας έως το 2030, σύμφωνα με ανάλυση του Bloomberg.
Οι πτωχεύσεις προμηθευτών αναμένεται να αυξηθούν κατά 30% το 2025 σε σύγκριση με πέρυσι, με τη Falkensteg να καταγράφει 36 πτωχεύσεις προμηθευτών μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου, από 33 το προηγούμενο έτος. Η έκθεση παρακολούθησε προμηθευτές με έσοδα τουλάχιστον 20 εκατομμυρίων ευρώ έως το 2024.
Κατά το δεύτερο τρίμηνο, οι βιομηχανίες προμήθειας αυτοκινήτων και ηλεκτρολογίας κατέγραψαν από 11 εταιρικές πτωχεύσεις η καθεμία, ο υψηλότερος αριθμός σε όλους τους τομείς, σύμφωνα με την έρευνα που δημοσιεύτηκε στην αδελφή έκδοση του Automotive News Europe. Κατά το πρώτο τρίμηνο, καταγράφηκαν 18 πτωχεύσεις προμηθευτών.
Οι Κινέζοι ανταγωνιστές είναι ταχύτεροι και πιο καινοτόμοι. Οι προμηθευτές δυσκολεύονται παρά την ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς η μεγαλύτερη ανάπτυξη συμβαίνει στην Κίνα, όπου ο ανταγωνισμός με τους τοπικούς προμηθευτές είναι έντονος. Η ZF ανακοίνωσε ότι περικόπτει 7.500 θέσεις εργασίας στη μονάδα ηλεκτροκίνητων συστημάτων κίνησης, αντιστοιχώντας στο ένα τέταρτο του εργατικού δυναμικού της.
Η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα στη γερμανική αγορά, σε συνδυασμό με την πιο αργή από την αναμενόμενη αξιοποίηση των επενδύσεων στην ηλεκτρική κινητικότητα, οδηγεί σε ενοποιήσεις στον τομέα.
Είναι δύσκολο να βρεθούν επενδυτές για εταιρείες που δεν κατασκευάζουν κρίσιμα εξαρτήματα, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι ολοένα και πιο πρόθυμες να απολύσουν προμηθευτές που δεν πληρούν τις απαιτήσεις τους.
Οι προμηθευτές που επένδυσαν σημαντικά στην ηλεκτρική κινητικότητα δυσκολεύονται να καλύψουν την παραγωγική τους ικανότητα. Ο Γιόνας Έκχαρντ δήλωσε ότι όσοι δεν μπορούν να επιδείξουν βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο παρά τα σκληρά μέτρα αναδιάρθρωσης δεν θα βρουν νέους επενδυτές.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ