Αύξηση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ για τον Σεπτέμβριο του 2025

Αύξηση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ για τον Σεπτέμβριο του 2025

Μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2025, από την αρχή του έτους, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 0,9% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρσι, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Σύνδεσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Αυτή η πρόσφατη δυναμική οφείλεται σε κάποιο βαθμό στην κυκλοφορία νέων μοντέλων, με μόνο τον Σεπτέμβριο να καταγράφει ισχυρή αύξηση κατά 10%. Το μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία παρέμεινε σταθερό στο 16,1% από την αρχή του έτους, εξακολουθώντας να είναι χαμηλότερο από τον ρυθμό που απαιτείται σε αυτό το στάδιο της μετάβασης.

Οι νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ ανά πηγή ενέργειας δείχνουν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 16,1% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ, σημειώνοντας αύξηση από το χαμηλό βασικό ποσοστό του 13,1% τον Σεπτέμβριο του 2024. Οι ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνεχίζουν να αυξάνονται, καταλαμβάνοντας το 34,7% της αγοράς, παραμένοντας η προτιμώμενη επιλογή μεταξύ των καταναλωτών της ΕΕ. Εν τω μεταξύ, το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε στο 37%, από 46,8% την ίδια περίοδο το 2024.

Τους πρώτους εννέα μήνες του 2025, ταξινομήθηκαν 1.300.188 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία, καταλαμβάνοντας το 16,1% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές στην ΕΕ, που αντιπροσωπεύουν το 62% των ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σημείωσαν αύξηση: η Γερμανία (+38,3%), το Βέλγιο (+12,4%) και η Ολλανδία (+3,9%). Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τη Γαλλία, η οποία σημείωσε μικρή πτώση 0,2%, παρά την αύξηση 11,2% σε ετήσια βάση τον Σεπτέμβριο του 2025.

Τα στοιχεία του Σεπτεμβρίου 2025 έδειξαν επίσης ότι οι νέες ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν στις 2.793.079 μονάδες, με την ανάπτυξη να εντοπίζεται στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Γαλλία (+28,8%), Ισπανία (+28,1%), Γερμανία (+10,6%) και Ιταλία (+9,2%). Τα υβριδικά-ηλεκτρικά μοντέλα αντιπροσωπεύουν το 34,7% της συνολικής αγοράς της ΕΕ.

Οι ταξινομήσεις υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων με δυνατότητα plug-in συνεχίζουν να αυξάνονται, φτάνοντας τις 722.914 μονάδες κατά την ίδια περίοδο. Αυτό οφείλεται στην αύξηση του όγκου πωλήσεων σε βασικές αγορές όπως η Ισπανία (+105,2%), η Γερμανία (+63,9%) και η Ιταλία (+72,6%). Ως αποτέλεσμα, τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα με δυνατότητα plug-in αντιπροσωπεύουν πλέον το 9% των ταξινομήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ.

Η ετήσια διακύμανση τον Σεπτέμβριο του 2025 έδειξε αύξηση 20% για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία και 15,9% για τα υβριδικά-ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα με δυνατότητα επαναφόρτισης κατέγραψαν τον έβδομο συνεχόμενο μήνα ισχυρής ανάπτυξης με αύξηση 65,4%.

Μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου 2025, οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 18,7%, με όλες τις μεγάλες αγορές να παρουσιάζουν μειώσεις. Η Γαλλία παρουσίασε την πιο απότομη πτώση, με τις ταξινομήσεις να μειώνονται κατά 32,8%, ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-23,5%), την Ιταλία (-16,6%) και την Ισπανία (-13,2%).

Με 2.234.058 νέα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί μέχρι στιγμής, το μερίδιο αγοράς για τα βενζινοκίνητα μειώθηκε στο 27,7% από 34,4% την ίδια περίοδο πέρυσι. Ομοίως, η αγορά πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 24,7%, με αποτέλεσμα το μερίδιο αγοράς να διαμορφωθεί στο 9,3% για τον Σεπτέμβριο του 2025.

Ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) εκπροσωπεί τους 16 μεγαλύτερους ευρωπαϊκούς κατασκευαστές αυτοκινήτων, βαν, φορτηγών και λεωφορείων: BMW Group, DAF Trucks, Daimler Truck, Ferrari, Ford of Europe, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Iveco Group, JLR, Mercedes-Benz, Nissan, Renault Group, Stellantis, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group και Volvo Group.

Loading

Play