Με την άφιξη του καλοκαιριού και τις αυξανόμενες θερμοκρασίες, πολλοί οδηγοί αναρωτιούνται αν πρέπει να ανοίξουν τα παράθυρα του αυτοκινήτου ή να χρησιμοποιήσουν τον κλιματισμό για καλύτερη οικονομία καυσίμου.
Πολλοί επιλέγουν τον κλιματισμό για να διατηρήσουν ευχάριστη θερμοκρασία στην καμπίνα και να αποφεύγουν τον θόρυβο του δρόμου. Ωστόσο, αυτή η επιλογή ενδέχεται να αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου. Από την άλλη, οι οδηγοί με ανοιχτά παράθυρα απολαμβάνουν τον αέρα αλλά και τον θόρυβο του δρόμου. Ποια επιλογή όμως είναι πιο συμφέρουσα;
Η αεροδυναμική του αυτοκινήτου επηρεάζεται όταν τα παράθυρα είναι ανοιχτά. Όσο αυξάνεται η ταχύτητα, η αντίσταση του αέρα μεγαλώνει, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η κατανάλωση καυσίμου. Ορισμένες μελέτες δείχνουν ότι η οδήγηση με ανοιχτά παράθυρα έως 70 χλμ./ώρα μπορεί να είναι πιο οικονομική σε σύγκριση με τη χρήση του κλιματισμού. Ωστόσο, σε μεγαλύτερες ταχύτητες, η αντίσταση του αέρα καθιστά την ανοιχτή επιλογή λιγότερο αποδοτική, ενώ ο θόρυβος μπορεί να γίνει ενοχλητικός.
Σε αυτές τις περιπτώσεις, ο κλιματισμός είναι η καλύτερη λύση για τη διατήρηση σταθερής θερμοκρασίας στην καμπίνα, καθώς προσφέρει χαμηλότερη αντίσταση και μικρότερη κατανάλωση σε σύγκριση με τα ανοιχτά παράθυρα. Ενώ η χρήση του κλιματιστικού μπορεί να αυξήσει τη μέση κατανάλωση καυσίμου, είναι σίγουρα πιο συμφέρουσα από το να έχεις ανοιχτά παράθυρα. Επομένως, για ταχύτητες μέχρι 70 χλμ./ώρα, τα ανοιχτά παράθυρα είναι η πιο οικονομική επιλογή, ενώ για μεγαλύτερες ταχύτητες, ο κλιματισμός είναι η προτιμότερη λύση.
![]()

