Τα plug in υβριδικά αυτοκίνητα είναι η κατηγορία που στοχεύει να εξελίξει τα επόμενα χρόνια η αυτοκινητοβιομηχανία, δίνοντας λύση τόσο στη μείωση των εκπομπών ρύπων όσο και στη διάδοση των ηλεκτρικών. Μάλιστα, στον χορό των πωλήσεων σε αυτήν την κατηγορία μπαίνουν και οι Κινέζοι, οι οποίοι τα πάνε περίφημα και έχουν βγάλει στην κυκλοφορία αξιόλογα μοντέλα.
Όλα ξεκίνησαν το 1997, όταν το Toyota Prius ήταν το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής στον κόσμο, το οποίο έδειξε τον δρόμο της υβριδικής τεχνολογίας. Σήμερα, η πλειοψηφία των υβριδικών αυτοκινήτων δίνει αυτονομία κοντά στα 60 χιλιόμετρα, που είναι γενικά ο μέσος όρος των χιλιομέτρων που διανύει καθημερινά ένας Ευρωπαίος πολίτης. Καθώς η τεχνολογία των μπαταριών βελτιώνεται και οι κανονισμοί εκπομπών ρύπων γίνονται αυστηρότεροι, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης διαρκώς συρρικνώνονται, καταγράφοντας όλο και λιγότερες πωλήσεις.
Ένα plug in υβριδικό αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά ως ηλεκτρικό μέσα στην πόλη. Με αυτόν τον τρόπο οι εκπομπές ρύπων είναι μηδενικές και το κόστος μετακίνησης πολύ λιγότερο σε σχέση με τα υγρά καύσιμα. Υπάρχει μεγάλη μερίδα καταναλωτών που έχοντας ένα plug in υβριδικό αυτοκίνητο το χρησιμοποιεί όπως ένα ηλεκτρικό, έχοντας όμως την άνεση του κινητήρα εσωτερικής καύσης για μεγαλύτερες αποστάσεις.
Στη Νορβηγία, όπου ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των αυτοκινήτων είναι ηλεκτρικό, τα plug in είναι ιδιαίτερα αγαπητά. Καθώς η τεχνολογία των μπαταριών συνεχίζει να εξελίσσεται, είναι βέβαιο ότι τα plug in οχήματα θα συνεχίσουν να επεκτείνουν την ηλεκτρική αυτονομία τους, καλύπτοντας όλο και περισσότερες καθημερινές ανάγκες.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ