Η κατασκευή ενός φθηνού αυτοκινήτου δεν είναι απαραίτητα η πιο οικονομική διαδικασία για μία αυτοκινητοβιομηχανία. Τα έξοδα που δαπανά για τον σχεδιασμό, την ασφάλεια, τα υλικά και τα συστήματα ασφαλείας ανεβάζουν κατά πολύ την αξία του, ενώ πολλές φορές είναι σχεδόν τα ίδια με εκείνα ενός ακριβού μοντέλου. Οπότε, οι εταιρείες προτιμούν να ρίχνουν στην αγορά μοντέλα με μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους παρά μικρότερα.
Αξιόλογα είναι τα δεδομένα που ανακοίνωσε η εταιρεία τιμολόγησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων Kelley Blue Book, τα οποία δείχνουν ότι μάρκες που θεωρούνταν «οικονομικές» έχουν αυξήσει τις τιμές τους πολύ πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς. Αντίθετα, πολυτελείς μάρκες το ίδιο διάστημα είχαν σχετικά μικρότερες αυξήσεις.
Στην Ευρώπη, υπάρχει μικρό ποσοστό καταναλωτών που κάνει προπαραγγελίες, ενώ οι περισσότεροι επιλέγουν από τα στοκ. Οι αντιπροσωπείες το εκμεταλλεύονται και έτσι αποφεύγουν να κρατούν φθηνά μοντέλα, επενδύοντας σε μοντέλα με καλύτερα περιθώρια κέρδους. Στην ελληνική αγορά, τα τελευταία χρόνια βλέπουμε μία ξεκάθαρη συρρίκνωση των πωλήσεων αυτοκινήτων που έχουν τη βασική έκδοση.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ