Η Volkswagen λάνσαρε το Polo πρώτης γενιάς στις αρχές Μαΐου του 1975. Αυτό που ξεκίνησε ως ένα απλό δίθυρο όχημα το 1975 έχει τελειοποιηθεί και επεκταθεί σε πολλές πτυχές σε διάστημα πέντε δεκαετιών. Σε συνολικά έξι γενιές, ως hatchback Polo, ως coupé, ως σπορ G40 ή GTI, ως πολύχρωμο Harlequin, ως station wagon, ως notchback με το όνομα Derby, ως CrossPolo με εντυπωσιακή εμφάνιση εκτός δρόμου, ως Polo BlueMotion και, φυσικά, ως ένα δυναμικό Polo R WRC, το οποίο στέφθηκε με τέσσερις τίτλους Παγκοσμίου Πρωταθλήματος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι από το 2013 έως το 2016.
Κάθε γενιά προσφέρει περισσότερο χώρο και άνεση, πιο αποδοτικούς κινητήρες και καινοτόμα χαρακτηριστικά ασφαλείας. Νέα χαρακτηριστικά, όπως μπροστινοί και πλευρικοί αερόσακοι, υδραυλικό τιμόνι, εντατήρες ζωνών ασφαλείας και ABS εισήχθησαν και συνέβαλαν στην επιτυχία του μικρού γερμανικού μοντέλου.
Το επόμενο σημαντικό βήμα ακολούθησε η αρθρωτή πλατφόρμα εγκάρσιας μήτρας (MQB), η οποία έθεσε νέα πρότυπα όσον αφορά τη συνδεσιμότητα, την ασφάλεια και τη δυναμική οδήγησης και έκανε το μοντέλο ακόμα πιο ψηφιακό και καινοτόμο. Σήμερα, το μικρό αυτοκίνητο διαθέτει συστήματα υποβοήθησης και άνεσης που είναι διαθέσιμα σε υψηλότερες κατηγορίες οχημάτων. Το μοντέλο συνεχίζει να είναι πολύ δημοφιλές παγκοσμίως και θα ανανεωθεί το 2025.
Η μαζική παραγωγή του Polo I ξεκίνησε τον Μάρτιο του 1975 στα κεντρικά γραφεία της Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ, με 1,1 εκατομμύριο μονάδες να έχουν παραχθεί εκεί μέχρι το 1981. Καθώς το μοντέλο αύξησε τη δημοτικότητά του, η παραγωγή επεκτάθηκε σε άλλες τοποθεσίες σε όλον τον κόσμο. Με περισσότερες από 20 εκατομμύρια μονάδες να έχουν κατασκευαστεί, το Polo είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα μικρά συμπαγή οχήματα στον κόσμο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ