Η ηλεκτροκίνηση ανέρχεται σε ραγδαίους ρυθμούς, εγείροντας ερωτήματα σχετικά με την έκθεση του οδηγού και των επιβατών σε ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία σε σύγκριση με τα οχήματα εσωτερικής καύσης.
Η Ένωση αυτοκινήτου της Γερμανίας, ADAC, σε συνεργασία με το Κέντρο Έρευνας για την Ηλεκτρομαγνητική Περιβαλλοντική Συμβατότητα, το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο RWTH Aachen και την Seibersdorf Labor GmbH, πραγματοποίησαν μελέτη με πάνω από 975.000 μετρήσεις, αποδεικνύοντας ότι δεν υπάρχει κίνδυνος για την υγεία που σχετίζεται με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή τις ηλεκτρικές μοτοσικλέτες.
Η μελέτη αποκάλυψε ότι οι ηλεκτρικοί κινητήρες και οι διαδικασίες φόρτισης επιφέρουν μικρές διαφορές στα πεδία υψηλής συχνότητας, που προέρχονται από την τεχνολογία ραδιοσυχνοτήτων του αυτοκινήτου.
Οι μετρήσεις έδειξαν ότι οι τοπικές και σύντομες εντάσεις μαγνητικού πεδίου μπορεί να υπερβαίνουν τις τιμές αναφοράς κατά την εκκίνηση, το φρενάρισμα ή την επιτάχυνση, όμως αυτές δεν είναι επικίνδυνες για τους επιβάτες.
Η έκθεση σε μαγνητικά πεδία διαφέρει ανάλογα με το όχημα και εξαρτάται από τον τρόπο κατασκευής του και τη θέση των ηλεκτρικών εξαρτημάτων.
Είναι σημαντικό ότι οι υπολογισμοί με ανατομικά μοντέλα σώματος αποκάλυψαν ότι οι εντάσεις παραμένουν εντός των βασικών ορίων, χωρίς ενδείξεις κινδύνου για την υγεία.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
![]()
