Μειώσεις θέσεων εργασίας στην γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία: Περίπου 51.500 απολύσεις τον τελευταίο χρόνο

Μειώσεις θέσεων εργασίας στην γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία: Περίπου 51.500 απολύσεις τον τελευταίο χρόνο

Ο όμιλος Volkswagen διακόπτει την παραγωγή σε δύο εργοστάσια, ενώ και η Bosch, ως προμηθευτής ανταλλακτικών αυτοκινήτων, απολύει 13.000 υπαλλήλους. Κύριος λόγος των απολύσεων για τις δύο εταιρείες αποτελεί η χαμηλή ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα. Το ίδιο έπραξε και η Ford, η οποία ανακοίνωσε ότι θα απολύσει επιπλέον 1.000 υπαλλήλους στο εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων της στην Κολωνία, ενώ η Stellantis έχει ανακοινώσει παύση σε πολλά από τα ευρωπαϊκά εργοστάσιά της.

Σύμφωνα με στοιχεία της Ομοσπονδιακής Στατιστικής Υπηρεσίας, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει απολύσει περίπου 51.500 εργαζόμενους μόνο τον τελευταίο χρόνο, ή περίπου το 7% του συνολικού εργατικού δυναμικού της. Μαζικές απώλειες θέσεων εργασίας ανακοινώθηκαν και από άλλους προμηθευτές όπως η Schaeffler και η Continental. Μεγάλοι κατασκευαστές όπως η Mercedes-Benz, η BMW και η Audi έχουν εκδώσει προειδοποιήσεις για μείωση κερδών, έχουν ξεκινήσει σχέδια εξοικονόμησης χρημάτων και έχουν ανακοινώσει περικοπές θέσεων εργασίας. Όλα αυτά συμβαίνουν σε μια περίοδο που έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια ευρώ στην τεχνολογία των μπαταριών και τώρα διαπιστώνουν ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι πιο αργή από ό,τι αναμενόταν.

«Η Volkswagen προσαρμόζει το πρόγραμμα παραγωγής στα εργοστάσιά της, ώστε να ανταποκρίνεται στην τρέχουσα ζήτηση των πελατών για τα μοντέλα που κατασκευάζονται εκεί», ανέφερε η ανακοίνωση του ομίλου, προσθέτοντας ότι «σε ορισμένα εργοστάσια, αυτό θα οδηγήσει σε ακυρώσεις βαρδιών τις επόμενες εβδομάδες, ενώ σε άλλα θα οδηγήσει σε επιπλέον βάρδιες». Η αύξηση της παραγωγικότητας του ομίλου Volkswagen θα προκύψει από εργοστάσια που παράγουν κινητήρες εσωτερικής καύσης, ενώ αντίθετα θα μειωθεί η παραγωγή στην γραμμή παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι επικεφαλής βλέπουν την αλλαγή κλίματος και των αναλογιών στην αγορά, στρέφοντας την προσοχή τους στην υβριδική τεχνολογία.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη έχουν μειωθεί αισθητά. Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων στην Ευρώπη (ACEA), μόνο το 16% των νέων αυτοκινήτων είναι ηλεκτρικά, ενώ το 37% είναι υβριδικά (δηλαδή συνδυασμός κινητήρα καύσης με ηλεκτροκινητήρα). Η υιοθέτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων ποικίλλει στην Ευρώπη, με τη Νορβηγία να έχει πολύ υψηλά ποσοστά, ενώ στη Νότια Ευρώπη, όπου δεν υπάρχουν υποδομές φόρτισης, τα ποσοστά είναι χαμηλά.

Οι γερμανικές εξαγωγές, που παραδοσιακά αντιπροσωπεύουν το 80% της παραγωγής, απειλούνται από διάφορους παράγοντες. Η Κίνα έχει εισέλθει δυναμικά στην αγορά, ενώ οι αμερικανικοί δασμοί επηρεάζουν τις πωλήσεις στην αμερικανική αγορά, που παραμένει σημαντική για τη Γερμανία.

Οι υψηλές τιμές της ενέργειας επιβαρύνουν την παραγωγή και οι Κινέζοι κατασκευαστές παρουσιάζουν στην αγορά υψηλής ποιότητας αυτοκίνητα σε χαμηλότερες τιμές. Η δημοτικότητα των κινεζικών μοντέλων ανεβαίνει συνεχώς, θέτοντας σε δοκιμασία τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Μένει να φανεί αν η Γερμανία μπορεί να αντιδράσει σε αυτή τη νέα πραγματικότητα.

Loading

Play