Από την αρχή του 2025 έως τον Αύγουστο, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 0,1% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, παρά το γεγονός ότι σημειώθηκε δεύτερος συνεχόμενος μήνας θετικής ανάπτυξης.
Το μερίδιο αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία για τον Αύγουστο του 2025 παρέμεινε στο 15,8%, εξακολουθώντας να είναι χαμηλότερο από τον ρυθμό που απαιτείται σε αυτό το στάδιο της μετάβασης. Η αγορά υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων παρέμεινε ο πιο δημοφιλής τύπος ισχύος μεταξύ των αγοραστών, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Μέχρι τον Αύγουστο του 2025, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 15,8% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ. Οι ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνεχίζουν να αυξάνονται, καταλαμβάνοντας το 34,7% της αγοράς, παραμένοντας η προτιμόμενη επιλογή μεταξύ των καταναλωτών της ΕΕ. Το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε στο 37,5% από 47,6% την ίδια περίοδο το 2024.
Τους πρώτους οκτώ μήνες του 2025 ταξινομήθηκαν 1.132.603 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές στην ΕΕ σημείωσαν αύξηση: Η Γερμανία (+39,2%), το Βέλγιο (+14,4%) και η Ολλανδία (+5,1%), με αντίθεση στη Γαλλία, που σημείωσε μείωση 2%.
Τα στοιχεία του Αυγούστου 2025 έδειξαν αύξηση στις νέες ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ, φτάνοντας τις 2.485.069 μονάδες, λόγω της ανάπτυξης στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Γαλλία (+30,5%), Ισπανία (+29,3%), Γερμανία (+10,1%) και Ιταλία (+9,4%). Τα υβριδικά-ηλεκτρικά μοντέλα αντιπροσωπεύουν το 34,7% της συνολικής αγοράς της ΕΕ.
Μέχρι το τέλος Αυγούστου του 2025, οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 19,7%, με τη Γαλλία να παρουσιάζει την πιο απότομη πτώση (-33,5%). Αντίστοιχα, η αγορά πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 25,7%, με αποτέλεσμα το μερίδιο αγοράς να διαμορφωθεί στο 9,4% για τον Αύγουστο του 2025.
Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) εκπροσωπεί τους 16 μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών, βαν και λεωφορείων της Ευρώπης.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ