Σημαντικές αλλαγές στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας: αυστηρές ποινές και νέα όρια ταχύτητας

Σημαντικές αλλαγές στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας: αυστηρές ποινές και νέα όρια ταχύτητας

Βαριές ποινές με τσουχτερά πρόστιμα φέρνει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας για σοβαρές τροχαίες παραβάσεις που αποτελούν αιτία πρόκλησης ατυχήματος, στοχεύοντας στην ενίσχυση της ασφάλειας στους δρόμους.

Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος κατατέθηκε στη Βουλή μέσω του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη, έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα με ρεαλισμό και ριζικές παρεμβάσεις που στοχεύουν στη μείωση των θανάτων και των βαρέων τραυματισμών στους ελληνικούς δρόμους.

Το σχέδιο νόμου συζητείται σήμερα Τρίτη στις αρμόδιες Επιτροπές της Βουλής και προβλέπει την ποινικοποίηση μιας σειράς αδικημάτων υψηλής επικινδυνότητας, όπως η οδήγηση με κινητό τηλέφωνο και η μη παραχώρηση προτεραιότητας σε σιδηροδρομικά οχήματα. Οι κυρώσεις αφορούν κυρίως τον οδηγό και περιλαμβάνουν χρηματικά πρόστιμα, αφαίρεση διπλώματος και βαθμούς ποινής.

Διαφορετικά επίπεδα ποινών θα επιβάλλονται με βάση την επικινδυνότητα των παραβάσεων, με σκοπό την προστασία όλων των χρηστών του οδικού δικτύου, όπως οι πεζοί. Ο νέος ΚΟΚ εισάγει επίσης νέο όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα στις κατοικημένες περιοχές και 50 χλμ./ώρα σε οδούς με τουλάχιστον δύο λωρίδες κυκλοφορίας.

Οι ποινές για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ είναι αυστηρές και μπορούν να φτάσουν έως και 4.000 ευρώ. Η μη χρήση ζώνης και κράνους τιμωρείται με πρόστιμο και αφαίρεση άδειας, ενώ η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη επιφέρει πρόστιμα που ξεκινούν από 700 ευρώ.

Ο νέος ΚΟΚ δίνει τη δυνατότητα τοποθέτησης τεχνικών μέσων διαπίστωσης παραβάσεων σε οχήματα έκτακτης ανάγκης και δημόσιας οδικής μαζικής μεταφοράς. Επίσης, οι παραβάτες θα ενημερώνονται άμεσα μέσω sms και οι κλήσεις θα καταχωρίζονται σε διαδικτυακή πλατφόρμα.

Η εφαρμογή του νέου ΚΟΚ αναμένεται να προάγει την κυκλοφοριακή παιδεία και να μειώσει την επικινδυνότητα στους δρόμους της χώρας.

Loading

Play