Στρατηγικές για την ηλεκτροκίνηση: Κοινοτικοί πόροι και νέες ευκαιρίες για όλους τους πολίτες

Στρατηγικές για την ηλεκτροκίνηση: Κοινοτικοί πόροι και νέες ευκαιρίες για όλους τους πολίτες

Στην αξιοποίηση μέρους των πόρων του Ταμείου Κοινωνικού Κλίματος, ώστε να μπορέσουν να αποκτήσουν ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα ακόμα και πολίτες που δεν έχουν την οικονομική άνεση για τέτοια αγορά, στοχεύει η Κομισιόν και ο Ευρωπαίος Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού. «Θα αξιοποιήσουμε -και ήδη έχω ζητήσει από τα κράτη μέλη να καταθέσουν σχετικές προτάσεις μέχρι τα τέλη Ιουνίου- τμήμα των πόρων, ύψους 85 δισ. ευρώ του Ταμείου Κοινωνικού Κλίματος, ώστε να δούμε πώς θα μπορέσουμε να δώσουμε τη δυνατότητα σε πολίτες που δεν έχουν οικονομική άνεση να αγοράσουν ηλεκτροκίνητα οχήματα, να το κάνουν» επισήμανε.

Ανακοίνωσε επίσης ότι πολύ σύντομα αναμένεται να παρουσιαστεί εφαρμογή, που θα δίνει στους πολίτες τη δυνατότητα, μέσα από την οθόνη του κινητού τους, να κλείνουν για κάθε ταξίδι τους ένα ενιαίο εισιτήριο, το οποίο θα συνδυάζει πολλά διαφορετικά μέσα μεταφοράς.

Ο κ.Τζιτζικώστας εξέφρασε την πεποίθηση ότι η Ευρώπη οφείλει και μπορεί να ηγηθεί στον τομέα των μπαταριών για ηλεκτροκίνητα οχήματα. «Ο στόχος μας είναι ξεκάθαρος: μπαταρίες πιο φθηνές, πιο ασφαλείς και με μεγαλύτερη αυτονομία, που να παράγονται και να ανακυκλώνονται στην Ευρώπη» τόνισε.

Στο πλαίσιο αυτό, η στρατηγική για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία προβλέπει επενδύσεις στην έρευνα και την παραγωγή γνώσης, μείωση της εξάρτησης από εισαγόμενες πρώτες ύλες και ανάπτυξη νέων τεχνολογιών.

Επιπλέον, οι μπαταρίες είναι το πρώτο κρίσιμο στοιχείο στην ηλεκτροκίνηση, ενώ η αυτόνομη οδήγηση αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις και ευκαιρίες. «Για να αξιοποιήσουμε την ευκαιρία, πρέπει να επενδύσουμε τα επόμενα χρόνια στην Τεχνητή Νοημοσύνη και τους αλγόριθμους μηχανικής μάθησης» σημείωσε ο Επίτροπος.

Η Θεσσαλονίκη μπορεί να γίνει πραγματικά πρότυπο για τις μεταφορές του αύριο, καθώς υπάρχουν περισσότερα από 300 έργα καινοτομίας στις μεταφορές σε όλη την Ελλάδα. Το παράδειγμα του Μετρό, το οποίο έχει λάβει ευρωπαϊκούς πόρους άνω του 1 δισ. ευρώ, αναδεικνύει τη δυνατότητα της πόλης να εξελιχθεί.

Ο Επίτροπος άλλωστε, επεσήμανε ότι η κλιματική ουδετερότητα ώς το 2050 είναι ένας πολύ φιλόδοξος στόχος, στον οποίο οι μεταφορές παίζουν κεντρικό ρόλο: «Χωρίς μεταρρύθμιση στις μεταφορές, ο στόχος για το 2050 δεν θα επιτευχθεί» εκτίμησε.

Τέλος, τόνισε την ανάγκη για μεγαλύτερη επένδυση στις υποδομές σταθμών φόρτισης, καθώς το 2021 η Κομισιόν είχε θέσει στόχο τους 1 εκατομμύριο φορτιστές για το 2025, ένας στόχος που έχει ήδη ξεπεραστεί.

Loading

Play