Η έγκριση για την υποβολή αιτήματος χρηματοδότησης του ΑΔΜΗΕ προς την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για την ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας-Κύπρου (GSI) δόθηκε σήμερα κατά τη διάρκεια συνάντησης που πραγματοποιήθηκε στη Λευκωσία. Η συνάντηση περιλάμβανε εκπροσώπους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, της Ελλάδας και της Κύπρου.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, τονίστηκε η στρατηγική σημασία του έργου, ειδικά στην τρέχουσα γεωπολιτική συγκυρία, και η κοινή επιστολή των υπουργών Παπασταύρου και Δαμιανού για τη χρηματοδότηση του έργου αξιολογήθηκε θετικά, μετά από μελέτη δέουσας επιμέλειας (due diligence). Η μελέτη που θα υλοποιηθεί από την ΕΤΕπ θα ανοίξει τον δρόμο για δυνητική συμμετοχή επενδυτών.
Υπενθυμίζεται ότι η επιστολή των υπουργών προς την ΕΤΕπ εστάλη στις 20 Απριλίου.
Στη σημερινή συνάντηση συμμετείχαν ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σταύρος Παπασταύρου, ο υφυπουργός Νίκος Τσάφος, ο Κύπριος υπουργός Ενέργειας, Μιχάλης Δαμιανός, η υφυπουργός παρά τω Προέδρω, Ειρήνη Πική, ο Ευρωπαίος Επίτροπος Ενέργειας, Dan Jorgensen, η γενική διευθύντρια Ενέργειας, Ditte Juul Jorgensen, ο πρόεδρος και CEO του ΑΔΜΗΕ, Μάνος Μανουσάκης, και ο αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ, Ιωάννης Τσακίρης.
φωτό αρχείου
![]()

