«Αλλαγή παραδείγματος: Οι υπηρεσίες κυριαρχούν στις αγορές της Black Friday 2025»

«Αλλαγή παραδείγματος: Οι υπηρεσίες κυριαρχούν στις αγορές της Black Friday 2025»

Σήμερα, η Black Friday εισέρχεται σε μια νέα εποχή. Οι ουρές για τηλεοράσεις και συσκευές φαίνεται ότι ανήκουν στο παρελθόν, καθώς οι υπηρεσίες κερδίζουν έδαφος και προσοχή. Σύμφωνα με έρευνα του Εργαστηρίου «ΑΓΟΡΑ» του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, οι Έλληνες καταναλωτές δείχνουν την προτίμησή τους σε υπηρεσίες, οι οποίες αποκτούν έναν αναβαθμισμένο ρόλο στην αγοραστική τους συμπεριφορά.

Η σύγκριση με το 2024 καταδεικνύει σημαντικές αλλαγές: το 33% των συμμετεχόντων δεν είχε αγοράσει καμία υπηρεσία, ενώ φέτος το ποσοστό αυτό έχει μειωθεί στο 22%. Αυτή η αλλαγή είναι ποιοτική και ποσοτική, καθώς οι καταναλωτές βλέπουν τη Black Friday όχι μόνο ως ευκαιρία για υλικά αγαθά, αλλά και για επενδύσεις στην προσωπική τους εμπειρία.

Από όλες τις κατηγορίες υπηρεσιών, οι ταξιδιωτικές ξεχωρίζουν, με το ποσοστό όσων έχουν αγοράσει κάποια ταξιδιωτική υπηρεσία να εκτοξεύεται από το 25% το 2024 στο 63% το 2025. Οι Έλληνες επιθυμούν ολοένα και περισσότερο εμπειρίες αναψυχής και ευελιξία, οι οποίες προσφέρονται σε προσιτές τιμές στη διάρκεια της Black Friday.

Αντίστοιχα, οι εκπαιδευτικές υπηρεσίες φτάνουν το 24%, ενώ οι υπηρεσίες ψυχαγωγίας και αισθητικής καταγράφουν ποσοστά 19% και 17% αντίστοιχα. Η κατανάλωση υπηρεσιών πλέον δεν θεωρείται «δευτερεύουσα δραστηριότητα» αλλά αποκτά ουσιαστική βαρύτητα στη Black Friday του 2025.

Όσον αφορά τα σχέδια των καταναλωτών για φέτος, το 45% δηλώνει ότι θα επενδύσει κυρίως σε υπηρεσίες, σε αντίθεση με το 25% που προτιμά τα προϊόντα. Σημαντικό είναι ότι σχεδόν το 48% σκοπεύει να αγοράσει περισσότερες υπηρεσίες από πέρσι, αποδεικνύοντας ότι η αγορά υπηρεσιών δημιουργεί τη δική της τάση.

Η ενημέρωση σχετικά με τις προσφορές δείχνει επίσης μια νέα στροφή, με το 65% να αντλεί πληροφορίες από τα social media, καταδεικνύοντας ότι η Black Friday έχει εξελιχθεί σε μια mobile-first εμπειρία. Το email marketing και το word-of-mouth παραμένουν σημαντικά, με ποσοστά 41% και 38% αντίστοιχα.

Σχετικά με την προετοιμασία, το 46% των καταναλωτών αρχίζει να αναζητά προσφορές μία έως δύο εβδομάδες πριν από τη Black Friday, ενώ το 27% ξεκινά ακόμη νωρίτερα. Αυτή η προετοιμασία αποδεικνύει ότι η Black Friday έχει εξελιχθεί σε μια πολυήμερη διαδικασία.

Το αίσθημα προσμονής είναι επίσης εντυπωσιακό, με το 56% να δηλώνει ότι ανυπομονεί για την Black Friday και θεωρεί ότι οι προσφορές αξίζουν. Σχεδόν 1 στους 3 δηλώνει ότι αγοράζει υπηρεσίες που υπό άλλες συνθήκες δεν θα αγόραζε, αναδεικνύοντας την επιθυμία για νέες εμπειρίες.

Σε πρακτικό επίπεδο, οι περισσότεροι σκοπεύουν να ξοδέψουν μεταξύ 50 και 200 ευρώ για υπηρεσίες, με ένα 18% να δαπανά κάτω από 50 ευρώ, ενώ μόλις το 11% θα ξεπεράσει τα 400 ευρώ. Αν και τα ποσά δεν είναι τεράστια, αθροιστικά δημιουργούν μια μεγαλύτερη αγορά υπηρεσιών από ό,τι στο παρελθόν. Η ουσία της Black Friday του 2025 έγκειται στην αναζήτηση εμπειριών που βελτιώνουν την καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής.

Επισυνάπτεται φωτογραφία – Πηγή: ΟΠΑ-ΑΓΟΡΑ

Loading

Play