Η στρατηγική αξία των B2B πλατφορμών στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Η στρατηγική αξία των B2B πλατφορμών στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Το ηλεκτρονικό εμπόριο για καταναλωτές (B2C) είναι πλέον καθημερινότητα: ένα e-shop ρούχων, ένα σούπερ μάρκετ με online παραγγελίες ή μια πλατφόρμα ηλεκτρονικών ειδών. Ο πελάτης μπαίνει στο site, βλέπει προϊόντα και τιμές, πληρώνει και παραλαμβάνει. Το B2B eCommerce αφορά κάτι διαφορετικό: τις ψηφιακές συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων, όπως μια φαρμακαποθήκη που προμηθεύει φαρμακεία ή ένας χονδρέμπορος μόδας που τροφοδοτεί καταστήματα λιανικής. Αυτές οι συναλλαγές γίνονται μέσω μιας ψηφιακής πλατφόρμας που εφαρμόζει με συνέπεια την εμπορική στρατηγική της κάθε εταιρείας.

Ύψος επένδυσης και διάρκεια ολοκλήρωσης του έργου

Ένα από τα πρώτα ερωτήματα που έχουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι το κόστος. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει η ελληνική πολυεθνική Generation Y, μια εταιρεία που θέλει να αποκτήσει μια λειτουργική B2B πλατφόρμα ξεκινάει από 20.000 ευρώ, ενώ η διάρκεια υλοποίησης μπορεί να ολοκληρωθεί σε 4 με 9 μήνες. Εάν τα δεδομένα είναι οργανωμένα, η διαδικασία προχωράει πιο γρήγορα. Αν τα στοιχεία είναι διάσπαρτα ή ανοργάνωτα, απαιτείται περισσότερη προετοιμασία.

Η απόδοση της επένδυσης

Η επόμενη απορία είναι πάντα «πότε θα δω αποτέλεσμα;». Η εμπειρία δείχνει ότι η απόδοση της επένδυσης γίνεται ορατή μέσα στον πρώτο χρόνο, καθώς τα οφέλη είναι άμεσα: λιγότερα λάθη στις παραγγελίες και ταχύτερη διεκπεραίωση. Παράλληλα, η διοίκηση έχει καλύτερη εικόνα για τις πωλήσεις και τα αποθέματα σε πραγματικό χρόνο.

Τα άμεσα οικονομικά οφέλη

Η αυτοματοποίηση της διαδικασίας σημαίνει μείωση του λειτουργικού κόστους. Οι παραγγελίες καταχωρούνται ηλεκτρονικά, άρα το προσωπικό αφιερώνει τον χρόνο του σε πιο ουσιαστικές δουλειές, με αποτέλεσμα τα λάθη και το κόστος επιστροφών να περιορίζονται. Επίσης, το σύστημα λειτουργεί 24/7, κάτι που ενισχύει και τον όγκο των παραγγελιών, αφού ο πελάτης μπορεί να παραγγείλει οποιαδήποτε στιγμή.

Η Generation Y επισημαίνει ότι το πραγματικό στοίχημα δεν είναι μόνο η δημιουργία μιας πλατφόρμας, αλλά και η οργάνωση των δεδομένων που υποστηρίζουν το σύστημα. Για να δουλέψει σωστά μια B2B πλατφόρμα, η επιχείρηση πρέπει να έχει καθαρά και οργανωμένα στοιχεία σχετικά με τους πελάτες της και τους όρους των συμφωνιών. Συχνά, αυτά τα στοιχεία είναι διάσπαρτα σε διάφορες μορφές, κάτι που καθιστά την υλοποίηση της πλατφόρμας ως καθρέφτη που αναγκάζει την επιχείρηση να βάλει τάξη.

Η επιλογή συνεργάτη είναι καθοριστική. Χρειάζεται μια ομάδα που να κατανοεί τις εμπορικές πολιτικές και να εξασφαλίζει ότι το σύστημα θα συνεργάζεται με τα υπάρχοντα εργαλεία της επιχείρησης, καθώς αυτή η συνεργασία δεν είναι μια απλή τεχνική δουλειά, αλλά ένα κοινό ταξίδι.

Πέρα από το οικονομικό όφελος

Το B2B eCommerce δείχνει ότι μια επιχείρηση είναι ώριμη να επενδύσει στη συνέπεια και στις μακροχρόνιες σχέσεις με τους συνεργάτες της. Δεν είναι απλώς τεχνολογία αλλά μια νέα κουλτούρα επαγγελματισμού, που καθιστά το B2B eCommerce εργαλείο βιωσιμότητας και ανάπτυξης.

Loading

Play