Η Κρήτη αναδεικνύεται σε σημαντικό ψηφιακό κόμβο χάρη στις υποδομές του ΟΤΕ, όπως επισήμανε ο Γιάννης Κωνσταντινίδης, Chief Officer Στρατηγικής, Μετασχηματισμού και Χονδρικής Ομίλου ΟΤΕ, σε συνέδριο του The Economist. Οι επενδύσεις του ΟΤΕ σε τηλεπικοινωνιακές υποδομές καθιστούν το νησί ισότιμο με άλλα μεγάλα ψηφιακά κέντρα της Ευρώπης.
Η Κρήτη στο επίκεντρο των υποδομών του ΟΤΕ
Ο κ. Κωνσταντινίδης ανέφερε τρεις βασικές προϋποθέσεις για την καθιέρωση του νησιού ως ψηφιακού κόμβου: η προσαιγιάλωση διεθνών καλωδίων, η αξιόπιστη διασύνδεση με την Ευρώπη και η αναβάθμιση των ψηφιακών υποδομών. Ο Όμιλος ΟΤΕ επενδύει σε υποθαλάσσια καλώδια όπως το Asia-Africa-Europe-1 (ΑΑΕ1) και το Silphium, ενισχύοντας τη θέση της Κρήτης ως κόμβου διεθνούς διασύνδεσης.
Δημιουργία ψηφιακής λεωφόρου από την Κρήτη προς την Ευρώπη
Για την αποτελεσματική λειτουργία του νησιού ως τηλεπικοινωνιακού κόμβου, απαιτούνται ισχυρές υποδομές που να το διασυνδέουν με τον υπόλοιπο κόσμο. Ο ΟΤΕ έχει επενδύσει σε τρία υποβρύχια καλώδια που συνδέουν την Κρήτη με την ηπειρωτική Ελλάδα και την Ευρώπη, προσφέροντας μια υπερσύγχρονη πλατφόρμα διασύνδεσης.
Επενδύσεις για ψηφιακή ωριμότητα στην Κρήτη
Ο ΟΤΕ πραγματοποιεί σημαντικές επενδύσεις σε FTTH και 5G, με στόχο την αναβάθμιση των υποδομών του νησιού. Σχεδιάζει να καλύψει πάνω από το 80% της Κρήτης με δίκτυα οπτικών ινών, ενώ η πανελλαδική κάλυψη του 5G φτάνει το 99%. Ο κ. Κωνσταντινίδης τόνισε ότι οι επενδύσεις αυτές θα μετατρέψουν το γεωγραφικό πλεονέκτημα της Κρήτης σε ψηφιακή ισχύ που θα δημιουργήσει αξία για τη χώρα.
![]()

