Μείωση τιμών 0,24% στα σούπερ μάρκετ τον Ιούλιο, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ

Μείωση τιμών 0,24% στα σούπερ μάρκετ τον Ιούλιο, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ

Μειωμένες κατά 0,24% εμφανίζονται οι τιμές προϊόντων στα σούπερ μάρκετ τον Ιούλιο 2025 σε σχέση με τον Ιούνιο 2025. Την ίδια στιγμή, οριακή αύξηση 0,56% καταγράφεται στο κυλιόμενο 12μηνο (8/2024-7/2025) σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Τα παραπάνω συμπεράσματα προκύπτουν από μηνιαία έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) αποκλειστικά στο κανάλι των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Συνολικά το κυλιόμενο 12μηνο (Ιούλιος 2024-Ιούνιος 2025) καταγράφει οριακή αύξηση +0,56%.

Σε γενικές γραμμές το πρώτο επτάμηνο του 2025 καταγράφονται ήπιες πληθωριστικές πιέσεις (1,23%) οι οποίες αποδίδονται κυρίως στις διεθνείς αυξήσεις πρώτων υλών (κακάο, κρέας, καφές).

Μεγαλύτερες μειώσεις τιμών τον Ιούλιο 2025 σε σχέση με τον Ιούλιο 2024 καταγράφονται στις κατηγορίες:

  • Απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού: -6,85%
  • Τρόφιμα παντοπωλείου: -5,63%
  • Τροφές & είδη για κατοικίδια: -3,37%
  • Χαρτικά, καλλυντικά & είδη προσωπικής υγιεινής: -2,15%
  • Είδη μιας χρήσης, οικιακά είδη: -1,24%
  • Οι μειώσεις που καταγράφονται είναι αποτέλεσμα τόσο της ομαλοποίησης της αγοράς όσο και της μείωσης στις τιμές παραγωγού σε ορισμένα προϊόντα.

    Όπως σημειώνεται στην έρευνα του ΙΕΛΚΑ, οι μεγαλύτερες αυξήσεις τον Ιούλιο 2025 σε σχέση με τον Ιούλιο 2024 καταγράφονται στις κατηγορίες:

  • Μπισκότα, σοκολάτες, ζαχαρώδη: +9,39%
  • Είδη πρωινού & ροφήματα: +8,40%
  • Φρέσκα φρούτα και λαχανικά: +5,29%
  • Φρέσκα ψάρια και θαλασσινά: +4,49%
  • Οι μεγαλύτερες μειώσεις καταγράφηκαν στα απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού και στα τρόφιμα παντοπωλείου, λόγω της αποκλιμάκωσης της τιμής στο ελαιόλαδο.

    Όπως σημειώνεται, οι αυξήσεις στα φρέσκα κρέατα οφείλονται πρώτον στη μείωση του ζωικού κεφαλαίου το 2024, λόγω ασθενειών των ζώων σε πολλές περιοχές, και δεύτερον στις αυξήσεις των διεθνών τιμών στα εισαγόμενα είδη και ειδικά στο μοσχάρι. Οι διεθνείς τιμές του κακάο και του καφέ επηρεάζουν τις κατηγορίες των γλυκών και του πρωινού και των ροφημάτων. Οι αυξήσεις στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά έχουν να κάνουν με τις καιρικές συνθήκες, καθώς οι χαμηλότερες θερμοκρασίες την περίοδο Απριλίου-Μαΐου 2025 επηρέασαν την παραγωγή.

    Μερικοί από τους λόγους στους οποίους αποδίδεται η συγκράτηση των τιμών προϊόντων στα σούπερ μάρκετ περιλαμβάνουν:

  • Αποκλιμάκωση πληθωρισμού, με τις τιμές να παρουσιάζουν συγκράτηση λόγω των μεγάλων όγκων προϊόντων που διακινούν οι μεγάλες αλυσίδες.
  • Κυβερνητικές θεσμικές παρεμβάσεις, όπως η εφαρμογή του νέου κώδικα δεοντολογίας για τις προωθητικές ενέργειες.
  • Προσφορές και εκπτώσεις, με περισσότερες και πιο έντονες προσφορές στο οργανωμένο λιανικό εμπόριο, επηρεάζοντας τις τελικές τιμές των προϊόντων.
  • Υψηλή κυκλοφοριακή ταχύτητα αποθεμάτων, που επιτρέπει στα σούπερ μάρκετ να διακινούν τα αποθέματά τους πιο γρήγορα.
  • Επίδραση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, με αυξανόμενα μερίδια πωλήσεων στις μεγάλες αλυσίδες.
  • Loading

    Play