Πάτρα – Πύργος: Στην τελική ευθεία ένα εμβληματικό έργο υποδομής

Πάτρα – Πύργος: Στην τελική ευθεία ένα εμβληματικό έργο υποδομής

Ο αυτοκινητόδρομος Α5, γνωστός ως αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος, εισέρχεται στην τελική του φάση. Πρόκειται για ένα από τα πλέον συζητημένα έργα οδικής υποδομής της Δυτικής Ελλάδας, με βαρύνουσα σημασία για την ασφάλεια, τη συνδεσιμότητα και την τοπική ανάπτυξη.

Με συνολικό μήκος 74,8 χλμ., το έργο περιλαμβάνει εργασίες διαπλάτυνσης σε 13 χλμ. στην υφιστάμενη χάραξη και κατασκευή νέας χάραξης μήκους 61,5 χλμ. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα:

· Το τμήμα Αλισσός – Πύργος, μήκους περίπου 65,8 χλμ., θα παραδοθεί στις 31 Ιουλίου 2025

· Το τμήμα Μιντιλόγλι – Αλισσός, μήκους περίπου 8,5 χλμ., θα παραδοθεί έως τα τέλη Νοεμβρίου 2025

Η κατασκευή του Αυτοκινητόδρομου ΠάτραΠύργος εισέρχεται, πλέον, στο τελικό στάδιο και η εποπτεία των εργασιών από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών γίνεται με συστηματικό τρόπο, σε συνεργασία με τους αναδόχους. Στην παρούσα φάση, το μεγαλύτερο μέρος των προβλεπόμενων εργασιών σε όλο το μήκος του έργου έχει ήδη ολοκληρωθεί, ενώ ο σχεδιασμός περιλαμβάνει 2 λωρίδες + 1 ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, 8 ανισόπεδους κόμβους και ημικόμβους, και σχεδιαστική ταχύτητα 120 χλμ./ώρα. Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ Μεταφορών 2021-2027, με συνολικό προϋπολογισμό 295 εκατομμυρίων ευρώ, και υλοποιείται από την Ολυμπία Οδό Α.Ε., η οποία έχει αναθέσει την κατασκευή του στις εταιρείες ΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ και ΤΕΡΝΑ.

Χρίστος Δήμας: Στην τελική ευθεία η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου ΠάτραΠύργος

Για το έργο ο υπουργός Υποδομών δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ:

«Η κατασκευή του Αυτοκινητόδρομου ΠάτραΠύργος εισέρχεται, πλέον, στο τελικό στάδιο και η εποπτεία των εργασιών από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών γίνεται με συστηματικό τρόπο, σε συνεργασία με τους αναδόχους. 

Μέριμνά μας είναι να διασφαλίσουμε ότι ο νέος αυτοκινητόδρομος θα παραδοθεί με τις υψηλότερες προδιαγραφές ποιότητας και ασφάλειας και εντός του καθορισμένου χρονικού πλαισίου».

Ο Αυτοκινητόδρομος Πάτρα Πύργος θα βελτιώσει άμεσα το επίπεδο οδικής ασφάλειας και τις συνθήκες των οδικών μεταφορών στη Δυτική Ελλάδα, ενώ θα συμβάλλει στην περαιτέρω ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας και στην κοινωνική συνοχή.

Νίκος Ταχιάος: «Το ΠάτραΠύργος μετατρέπεται από σύμβολο στασιμότητας, σε μοχλό ανάπτυξης»

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, μετά την αυτοψία που έκανε στο πεδίο την περασμένη Τετάρτη, υπογραμμίζει όχι μόνο την τεχνική του σημασία αλλά και το ευρύτερο πολιτικό του αποτύπωμα. Σε δήλωση που έκανε στο ΑΠΕ- ΜΠΕ, σημειώνει:

«Τα χρόνια πριν από την διακυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη, ο αυτοκινητόδρομος ΠάτραΠύργος είχε καταλήξει να αποτελεί ένα ακόμη σύμβολο όσων πήγαιναν στραβά στη δημόσια σφαίρα: απροκάλυπτη διαπλοκή και πολιτική εκμετάλλευση. Σήμερα, έχουμε μπροστά μας ένα έργο που μετατρέπεται σταδιακά από σύμβολο στασιμότητας, σε μοχλό ανάπτυξης. Δεν είμαστε εδώ μόνο για να κλείσουμε έναν κύκλο ακινησίας – είμαστε εδώ για να κάνουμε ένα ακόμα βήμα προς την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης του πολίτη στην πολιτική και το κράτος.

Ο ίδιος συμπληρώνει ότι η επίτευξη των χρονοδιαγραμμάτων αποτελεί «όχι μόνο πολιτική δέσμευση, αλλά και στοίχημα ευθύνης απέναντι σε μια ολόκληρη περιοχή που δικαιούται σύγχρονες υποδομές, ασφάλεια στις μετακινήσεις και τελικά μία καλύτερη καθημερινότητα».

Για τα επόμενα βήματα και το εκκρεμές ζήτημα του τμήματος Πύργος – Κόμβος Αλφειού – Καλό Νερό – Τσακώνα, ο κ. Ταχιάος αναφέρει: «Δουλεύουμε με τον παραχωρησιούχο για να κάνουμε πράξη μία ακόμη δέσμευση που θα ολοκληρώσει το δίκτυο των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων της Πελοποννήσου».

Σημειώνεται, πως με τις παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας που έχουν γίνει από τον Δεκέμβριο του 2023 στον υφιστάμενο οδικό άξονα, έχει καταγραφεί σημαντική μείωση του αριθμού των τροχαίων ατυχημάτων.

Πηγή φωτογραφίας: Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Loading

Play