Αντιφάσεις και παλινωδίες στην πολιτική των ιδιωτικών πανεπιστημίων

Αντιφάσεις και παλινωδίες στην πολιτική των ιδιωτικών πανεπιστημίων

Ανάλυση της κυβερνητικής πολιτικής για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια και τις ρυθμίσεις που επηρεάζουν τη διαδικασία αδειοδότησης. Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες, όπως λέει μια παλιά αγγλική παροιμία. Αυτό φαίνεται από το πώς ένα εκτενές νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας περιλαμβάνει συγκεκριμένες ρυθμίσεις που αφορούν τη διαδικασία ίδρυσης ιδιωτικών ΑΕΙ, οι οποίες πλέον νομιμοποιούνται παρά τη ρητή απαγόρευση του Συντάγματος. Οι ρυθμίσεις αυτές ουσιαστικά διευκολύνουν την αδειοδότησή τους, μειώνοντας τις απαιτήσεις για πιστοποιήσεις. Η νέα διαδικασία απαιτεί από τους ιδιοκτήτες να υποβάλουν μελέτη πυροπροστασίας, αλλά τους επιτρέπει να λειτουργούν έως ότου ολοκληρωθούν όλες οι διαδικασίες αδειοδότησης.

Η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει ότι τα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα λειτουργήσουν από τον Σεπτέμβριο, γεγονός που αναγκάζει τη διαδικασία αδειοδότησης να προχωρήσει ταχύτερα. Δυστυχώς, η αδειοδότηση πανεπιστημίων δεν μπορεί να συγκρίνεται με αυτήν ενός καφέ-μπαρ. Αφορά ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα που προορίζονται να αποτελούν χώρους αριστείας και έρευνας.

Η κυβερνητική προώθηση αυτών των ρυθμίσεων φαίνεται να εστιάζει σε εμπορικές πρακτικές, μετατρέποντας την ανώτατη εκπαίδευση σε «σούπερ μάρκετ» πτυχίων. Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει επίσης διατάξεις που παρέχουν ασυλία στα μέλη των φορέων που εμπλέκονται στην αδειοδότηση, γεγονός που υποδηλώνει ότι η κυβέρνηση αναγνωρίζει τις πιθανές προβληματικές καταστάσεις που μπορεί να προκύψουν.

Η προσοχή του υπουργείου Παιδείας επικεντρώνεται περισσότερο στη διαμόρφωση αυστηρού πειθαρχικού πλαισίου για τους φοιτητές και τους πανεπιστημιακούς, παρά στην ενίσχυση των δημόσιων πανεπιστημίων. Σε μια εποχή που τα δημόσια ιδρύματα αναβαθμίζουν τη θέση τους διεθνώς, η κυβέρνηση φαντάζει να προτιμά να υποστηρίξει τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, αντί να επενδύσει στη δημόσια εκπαίδευση.

Η τρέχουσα πολιτική απομακρύνεται από την υπόσχεση επένδυσης στη γνώση και την αριστεία, δημιουργώντας αμφιβολίες για το πραγματικό ενδιαφέρον της κυβέρνησης σχετικά με την εκπαίδευση.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play