Γιατί οι Ευρωπαίοι διστάζουν να αξιοποιήσουν τις άδειές τους;

Γιατί οι Ευρωπαίοι διστάζουν να αξιοποιήσουν τις άδειές τους;

Έρευνα αποκαλύπτει τους λόγους που εμποδίζουν τους Ευρωπαίους από το να χρησιμοποιήσουν τις ημέρες άδειας τους. Το τέλος του έτους πλησιάζει και ένας σημαντικός αριθμός Ευρωπαίων εργαζομένων δεν έχει ακόμη αποφασίσει πώς θα εκμεταλλευτεί τις εναπομείνασες ημέρες άδειας του. Μια πρόσφατη μελέτη της Mastercard, που καλύπτει 20.000 άτομα σε 21 ευρωπαϊκές χώρες, δείχνει ότι σχεδόν οι μισοί (47%) δεν έχουν χρησιμοποιήσει μεταξύ 7 και 20 ημερών άδειας. Η πλειονότητα των συμμετεχόντων εκφράζει την επιθυμία να αξιοποιήσει αυτές τις ημέρες για ταξίδια σε νέους, ονειρεμένους προορισμούς (40%), με 10% να ενδιαφέρεται για παρακολούθηση ζωντανών παραστάσεων και 9% για υπαίθριες δραστηριότητες ή χριστουγεννιάτικες αγορές.

Ποιοι παράγοντες τους εμποδίζουν; Σύμφωνα με την έρευνα, ο κυριότερος λόγος (23%) είναι οικονομικός, καθώς χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να εξοικονομήσουν χρήματα και να προγραμματίσουν τα ταξίδια τους. Το μεγαλύτερο ποσοστό οικονομικών περιορισμών προέρχεται από τη Σερβία (40%), ακολουθούμενη από τη Βουλγαρία (33%) και τη Ρουμανία (32%).

Αντίθετα, οι πολίτες χωρών όπως η Ολλανδία, η Γερμανία και η Ελβετία φαίνεται να επηρεάζονται λιγότερο από οικονομικά ζητήματα όσον αφορά τις διακοπές τους. Επιπλέον, ένα 12% των καταναλωτών δηλώνει ότι δεν έχει κλείσει κάποια συγκεκριμένη εμπειρία για τα Χριστούγεννα, κυρίως λόγω επαγγελματικών και οικογενειακών υποχρεώσεων. Αυτό εξηγεί εν μέρει γιατί η Γενιά Χ είναι η λιγότερο πιθανή να πραγματοποιήσει τις επιθυμητές εμπειρίες πριν από το τέλος του έτους, σε αντίθεση με τη Γενιά Ζ που είναι πιο αποφασισμένη να αξιοποιήσει τον ελεύθερο χρόνο της.

Συνολικά, η έρευνα αποκαλύπτει ότι ένα σημαντικό ποσοστό Ευρωπαίων παραμένει αισιόδοξο, με το 67% να πιστεύει ότι θα καταφέρει να πραγματοποιήσει τους στόχους της λίστας του. Ωστόσο, οι προσδοκίες είναι περιορισμένες στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου μόλις το 34% σχεδιάζει να απολαύσει μια άλλη εμπειρία αναψυχής πριν από το 2026.

Οι Ευρωπαίοι, όπως καταδεικνύει η έρευνα, αναγνωρίζουν ολοένα και περισσότερο τη σημασία των εμπειριών, με το 81% να πιστεύει ότι τα χρήματα που δαπανώνται γι’ αυτές αξίζουν τον κόπο. Για να μπορέσουν να ταξιδέψουν, πολλοί καταναλωτές κάνουν περικοπές στον προϋπολογισμό τους, όπως μείωση δαπανών σε ρούχα (40%) και γεύματα εκτός σπιτιού (39%).

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play