Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, ανέδειξε το ζήτημα της βιώσιμης κινητικότητας στο λεκανοπέδιο Αττικής, από το συνέδριο «Green Deal Greece 2025», που διοργάνωσε το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, σε συνεργασία με το economix.gr, για 5η συνεχόμενη χρονιά, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Η αύξηση των παρεμβάσεων στα οδικά δίκτυα επιφέρει και αύξηση της ζήτησης στη χρήση του αυτοκινήτου. Ο Υφυπουργός εξήγησε ότι οι παρεμβάσεις θα πρέπει να περιορίζουν την κίνηση των ΙΧ οχημάτων, εξυπηρετώντας μόνο εκεί που η μετακίνηση με αυτοκίνητο είναι αναπόφευκτη. Τα κοινοτικά κονδύλια για οδικές υποδομές είναι περιορισμένα, με μόλις 2 δισ. ευρώ στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο, γεγονός που καθιστά αναγκαία την αξιοποίηση προτύπων προτάσεων για την έναρξη έργων, εφόσον αυτές είναι βιώσιμες. Σημαντικά έργα για το Λεκανοπέδιο περιλαμβάνουν τη σύνδεση του Περιφερειακού Υμηττού με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης και την οδική σύνδεση Ελευσίνας – Οινόφυτων, η οποία είναι κρίσιμη για τα logistics στη δυτική Αττική. Εντός του χρόνου αναμένεται η δημοπράτηση δύο οδικών έργων, του Τριπλού Κόμβου Σκαραμαγκά και της νέας Διπλής Εξόδου στη Μεταμόρφωση.Ο κ. Ταχιάος επισήμανε ότι η πυκνότητα του δικτύου του μετρό είναι πιο σημαντική από τη διευκόλυνση των αυτοκινήτων, προσδιορίζοντας ότι η Γραμμή 4 του μετρό θα ολοκληρωθεί κοντά στην αλλαγή της δεκαετίας, παρά τις καθυστερήσεις. Απαντώντας σε ερωτήσεις για την επιλογή επέκτασης μιας παραχώρησης, τόνισε ότι οι παραχωρήσεις γίνονται ασύμφορες όταν επεκτείνονται και ότι η επέκταση μιας σύμβασης απαιτεί τη σύμφωνη γνώμη των ευρωπαϊκών Αρχών ανταγωνισμού. Μέχρι τέλος του χρόνου θα εξεταστούν οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού.Ο Γιώργος Στασινός, Πρόεδρος του ΤΕΕ, υπογράμμισε την ανάγκη άμεσων αποφάσεων για το κυκλοφοριακό πρόβλημα, επισημαίνοντας ότι «η σωστή χρονική στιγμή είναι πολύ σημαντική». Η πολιτεία πρέπει να πάρει μέτρα για τη μείωση της κυκλοφορίας των οχημάτων και την ενίσχυση των ΜΜΜ.Ο Πέτρος Σουρέτης, Εντεταλμένος Σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ανέφερε ότι οι δρόμοι είναι κορεσμένοι, με 6,5 εκατομμύρια ώρες να χάνονται στην κίνηση, και πρότεινε «soft ρυθμίσεις» που περιλαμβάνουν περιορισμούς κυκλοφορίας φορτηγών. Ο Νίκος Κριεζής διαπίστωσε ότι η μέση ταχύτητα των οχημάτων στην Αττική έχει μειωθεί στα 15 χλμ/ώρα, απαραίτητη θεωρώντας την αλλαγή κουλτούρας στις μετακινήσεις και βελτίωση των υποδομών μαζικών μετακινήσεων. Ο Κωνσταντίνος Καλέργης τόνισε ότι η Αττική υποφέρει από αδράνεια στις πολιτικές αποφάσεις και ότι το θέμα της βιώσιμης κινητικότητας είναι εθνική προτεραιότητα. Ο Θάνος Τσιάνος υπογράμμισε την ανάγκη για προτεραιοποίηση στις επενδύσεις και τη διαχείριση της κυκλοφοριακής συμφόρησης. Οι λύσεις υπάρχουν, αλλά απαιτούν πολιτική βούληση για να εφαρμοστούν.
![]()
