Μία από τις καλύτερες εκθέσεις αυτοκινήτου που πραγματοποιήθηκαν στη Θεσσαλονίκη είναι η «Auto Thessaloniki 2025», η οποία διεξάγεται στο πλαίσιο της 89ης ΔΕΘ.
Η μεγάλη προσέλευση του κόσμου από το πρώτο Σαββατοκύριακο, αλλά και οι καθημερινές διελεύσεις δείχνουν ότι υπάρχει μεγάλη «δίψα» των επισκεπτών να δουν καινούρια αυτοκίνητα. Άλλωστε, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των Ελλήνων κατέχει παλιά αυτοκίνητα, αφού ο μέσος όρος ηλικίας των οχημάτων στη χώρα μας ξεπερνά τα 17,5 έτη.
Τα αυτοκίνητα αποτελούν μια αγαπημένη θεματική ενότητα της ΔΕΘ, καθώς ήδη από την έναρξή της το 1926 υπήρχαν αυτοκίνητα στους χώρους της. Στην πρώτη διοργάνωση παρουσιάστηκαν τρία μοντέλα της αμερικανικής Hudson Essex, ενώ η πρώτη οργανωμένη εμφάνιση αυτοκινήτων στη ΔΕΘ ήταν το 1929, όταν παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά επίσημα καινούργια μοντέλα αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Από τη δεκαετία του 1950, το αυτοκίνητο είχε τον χώρο του στην ΔΕΘ, και το 1959 η έκθεση αυτοκινήτου έγινε θεσμός.
Από τότε, ΔΕΘ και αυτοκίνητο πάνε μαζί. Χέρι – χέρι φτάσαμε στο σήμερα, όπου το περίπτερο 13 αποδείχθηκε μικρό, καθώς τα μοντέλα των εταιρειών είναι τόσα πολλά που είναι αδύνατον να χωρέσουν στα ελάχιστα τετραγωνικά μέτρα. Υπήρξαν και ηχηρές απουσίες εταιρειών που είτε δεν θέλησαν να δώσουν το «παρών» είτε δεν μπόρεσαν να βρουν χώρο.
Φυσικά, το ενδιαφέρον κέρδισαν οι πανελλήνιες παρουσιάσεις. Αυτά τα μοντέλα είναι προσανατολισμένα στη νέα εξηλεκτρισμένη εποχή, με προτάσεις που αγγίζουν το μέλλον. Οι παρουσίες τους στο θεσσαλονιώτικο κοινό δείχνουν να τα αγκαλιάζουν, και αναμένονται να απασχολήσουν τους λάτρεις της αυτοκίνησης τους επόμενους μήνες. Επίσης, παρουσιάστηκε για ακόμη μια φορά μια νέα κινέζικη μάρκα, η Zeekr, με τρία νέα μοντέλα.
Αίσθηση προκαλεί το νέο ηλεκτρικό ελληνικό σκούτερ. Με χαρακτηριστικά που θέτουν νέα πρότυπα στον ανταγωνισμό, το NOOS είναι η ελληνική επανάσταση στην ηλεκτροκίνηση. Είναι ένα δείγμα της επανεκκίνησης της ελληνικής προσπάθειας στον χώρο, δείχνοντας ότι υπάρχουν εταιρείες που συνεχίζουν να επενδύουν στους ανθρώπους και στις νέες τεχνολογίες στην Ελλάδα.
Από την έκθεση αυτοκινήτου περνούν επισκέπτες όχι μόνο από τη Θεσσαλονίκη, αλλά και από όλη τη βόρεια Ελλάδα και την Αθήνα. Είναι μια ευκαιρία να γευτούν τη γαστρονομία της περιοχής και παράλληλα να θαυμάσουν σημαντικά τοπόσημα. Το περίπτερο που φιλοξενεί την Έκθεση κεντρίζει το ενδιαφέρον και πολλές δηλώσεις επισκεπτών επιβεβαιώνουν ότι αυτό είναι που φέρνει περισσότερο κόσμο στην ΔΕΘ.
Οι επισκέπτες μπορούν να δουν μέχρι τις 14 Σεπτεμβρίου το ολοκαίνουργιο Dacia Bigster, το νέο C-SUV με κινητήρες βενζίνης, mild-hybrid και υβριδικό. Δίπλα του είναι το τελευταίο Duster, ενώ η Opel παρουσιάζει τρία νέα SUV hybrid εκδόσεων. Παράλληλα, η Renault παρουσίασε το Rafale Hyper Hybrid με 300 ίππους και το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech.
Η Geely παρουσίασε το νέο ηλεκτρικό SUV EX5, η Peugeot τρία αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα και η Ford νέα κυκλοφορίες όπως το Puma Gen-E και Mustang Mach-E. Η Zeekr συστήθηκε με τρία μοντέλα που εντυπωσίασαν το κοινό.
Η Mercedes παρουσίασε τέσσερα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένης της εντυπωσιακής Mercedes-AMG SL43 και της ηλεκτρικής EQS SUV. Η γαλλική DS Automobiles γιορτάζει 70 χρόνια ιστορίας με νέες επετειακές εκδόσεις, ενώ η Mazda έφερε τα εμβληματικά της μοντέλα.
Από τις πρώτες γνωριμίες είναι και αυτή της Chery με τρία μοντέλα, ενώ η Skoda επέδειξε την εξέλιξή της με τέσσερα νέα μοντέλα. Τέλος, παρουσιάστηκε μια νέα στρατηγική συνεργασία με την Automotive Solutions A.E. και τον Όμιλο Επιχειρήσεων Σαρακάκη.